عصر خودرو

در نیمه نخست امسال؛

تولید محصولات پتروشیمی ۵ درصد افزایش یافت

عصر بازار- علی محمد بساق زاده درباره روند تولید و فروش محصولات پتروشیمی در نیمه نخست امسال اظهار کرد: حدود ۲۷ میلیون تن محصول پتروشیمی در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۶ تولید شده است که نسبت به زمان مشابه پارسال بیش از پنج درصد رشد نشان می‌دهد.

تولید محصولات پتروشیمی ۵ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت نفت، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از رشد پنج درصدی تولید محصولات پتروشیمی کشور در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

    علی محمد بساق زاده درباره روند تولید و فروش محصولات پتروشیمی در نیمه نخست امسال اظهار کرد: حدود 27 میلیون تن محصول پتروشیمی در 6 ماه ابتدایی سال 96 تولید شده است که نسبت به زمان مشابه پارسال بیش از پنج درصد رشد نشان می‌دهد.

    وی به افزایش هشت درصدی حجم صدور محصولات پتروشیمی در پنج ماه نخست امسال اشاره کرد و افزود: ارزش صادرات این محصولات به دلیل افزایش قیمت جهانی محصولات پتروشیمی رشدی بالغ بر 12 درصد داشته است.

    بساق زاده با بیان این که فروش داخلی محصولات پتروشیمی کشور نیز از نظر حجمی 10 تا 12 درصد و از لحاظ ارزشی بالای 12 درصد رشد داشته است، گفت: بالا بودن رشد فروش داخل به دلیل عرضه محصولات نیمه نهایی است؛ در سال جاری 15 هزار تن پلی اتیلن مازاد به کشورهای آسیای دور صادر شده است .

    عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که ایران بیشترین میزان محصولات پتروشیمی را به آسیای دور به ویژه به کشورهای هند، چین و کره صادر کرده، تصریح کرد: صادرات به آفریقا نیز شرایط مناسب تری نسبت به گذشته پیدا کرده است و درصدد افزایش صدور محصولات پتروشیمی به آفریقا هستیم.

    او با تاکید بر رشد صادرات به اروپا ، افزود: سعی می شود محصولات پلیمری با گرید مهندسی صادر شوند زیرا ارزش افزوده بالاتری دارند.

    مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: مجتمع‌های پتروشیمی برای حضور پر قدرت در بازارهای جهانی باید کیفیت فرآورده های خود را بیش از پیش ارتقا دهند و افزون بر تامین کامل نیاز داخل، در بسیاری از بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده داشته باشند.

    بساق زاده با اشاره به این که در سال آینده واحدهای پایین دست پتروشیمی کمبود خوراک نخواهند داشت، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و با تکمیل ظرفیت‌های خالی واحدهای الفین و تامین خوراک اتان 120 هزار تن اتیلن صادر خواهیم کرد.

    برچسب ها