عصر خودرو

نرخ سود بانکی باید به ۱۲ درصد برسد

عصر بازار- سخنگو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه نرخ سود بانکی باید به ۱۲ یا ۱۳ درصد برسد اظهار کرد: سود بانکی باید با نرخ تورم رابطه مستقیم داشته و هم سو با هم در حرکت باشد اما در حال حاضر نرخ سود بانکی بسیار بیشتر از نرخ تورم است.

نرخ سود بانکی باید به ۱۲ درصد برسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ،در ارتباط با کاهش نرخ سود بانکی و تبعات آن اظهار کرد: سود بانکی باید با تورم رابطه مستقیم داشته و هم سو با هم در حرکت باشد اما در حال حاضر نرخ سود بانکی بسیار بیشتر از نرخ تورم بوده و با این حال که کاهش داشته است اما هنوز رقمی بیشتر ار نرخ تورم است.

    وی با بیان اینکه نرخ سود باید به 12 یا 13 درصد برسد گفت: یک زمانی نگران این بودیم که اگر نرخ سود بانکی کاهش پیدا کند نقدینگی به موسسات مالی مجاز و غیرمجازی هدایت شود که سودهای بالا را به افراد پیشنهاد می دهند، درحال حاضر که تمام بانک ها و موسسات نرخ را کاهش داده اند، دیگر نگرانی از این جهت ایجاد نمی شود.

    سخنگو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: درحال حاضر باید کنترل بازار های مالی انجام شود و این نکته مطرح می شود پولی که از سپرده های بانکی خارج می شود به کدام بازار مالی سپرده می شود.

    باستانی با بیان اینکه اولویت اول باید هدایت سپرده ها به سمت تولید باشد، گفت: درحال حاضر طرح هفت گانه رونق تولید تنظیم شده است که با نگاه صادرات محوری همراه است و افراد باید به سمت تولید کالاهای صادرات پذیر حرکت کنند.

    وی افزود: در این طرح نیاز به تسهیلات با سود کم است و در همین راستا کاهش نرخ سود تسهیلات مطرح می شود که بعد از کاهش نرخ سود سپرده باید انجام شود چون بانکها باید ابتدا نرخ سود سپرده را کم کنند تا تسهیلات ارزان قیمت به افراد پرداخت کنند.

    سخنگو کمیسیون صنایع و معادن درخصوص اوراق خزانه و تاثیر آن بر اقتصاد معتقد است: به لحاظ کمبود نقدیندگی چون مشکلاتی وجود دارد عرضه اوراق خزانه می تواند در تامین نیازها نقش به سزایی ایفا کند و گردش پول مجازی در حوزه های مختلف به ویژه عمران را به همراه خواهد داشت.

    باستانی تصریح کرد: چون این اوراق به نسبت حجم نقدینگی بازار محدود هستند و برای اهداف خاصی منتشر می شوند مشکلی ایجاد نخواهند کرد.

    برچسب ها