عصر خودرو

تا دی ماه صورت می‌گیرد؛

امضای نخستین قرارداد توسعه میادین نفتی مناطق نفت‌خیز جنوب

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از امضای نخستین قرارداد توسعه میادین نفتی در این شرکت تا دی ماه خبر داد و گفت: این قرارداد در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی، امضا خواهد شد.

امضای نخستین قرارداد توسعه میادین نفتی مناطق نفت‌خیز جنوب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارشپایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بیژن عالی پور با اشاره به امضای تفاهم نامه بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت های خارجی اظهار کرد:از سال گذشته تا نیمه نخست سال جاری، 8 تفاهم نامه همکاری با شرکت‌های خارجی و داخلی برای توسعه 4 میدان کرنج، پارسی، رگ سفید و شادگان امضا شده است.

    وی ادامه داد:بر اساس این تفاهم نامه‌ها، شرکت‌های مورد اشاره شش ماه مهلت داشته‌اند تا پیشنهاد و طرح فنی و عملیاتی خود را برای توسعه و افزایش تولید این میادین ارائه کنند که تعدادی از این شرکت ها برنامه‌های خود را ارائه داده و هم اکنون کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب در حال بررسی های فنی، حقوقی و اجرایی این پیشنهادها هستند.

    مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه مذاکرات ادامه دارد و نام میدانی که قرارداد توسعه آن امضا خواهد شد در آینده نزدیک مشخص می شود، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، پیش بینی می‌شود تا حدود دو ماه آینده مذاکرات با شرکت‌هایی که طرح نهایی توسعه یکی از میادین را به پایان رسانده‌اند، به اتمام برسد و پس از آن نخستین قرارداد توسعه میادین بر اساس مدل جدید قراردادهای نفتی امضا خواهد شد.

    بر اساس این گزارش، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی از جمله پرشیا، مپنا، زاروبژنفت، پاسارگاد، تات نفت و تنکو تفاهم نامه همکاری امضا کرده است که در این راستا مطالعه شرکت مپنا روی میادین رگ سفید، کرنج و پارسی بوده و شرکت انرژی پاسارگاد در میادین شادگان، کرنج و پارسی مطالعه کرده است. امضای تفاهم نامه همکاری بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و زاروبژنفت روسیه با هدف مطالعه توسعه میدان های شادگان و رگ سفید بوده است.

    همچنین شرکت نفت فیلیپین عضو پرگس بوده و این کنسرسیوم  روی میادین کرنج و شادگان مطالعه کرده است.

    برچسب ها