عصر خودرو

ایران و چک در مسیر همکاری‌های صنعتی و بانکی

عصر بازار- سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و وزارت صنعت و تجارت جمهوری چک در مسیر افزایش همکاری‌های صنعتی به ویژه در بخش صنایع ریلی، واگن‌سازی و نیز رفع موانع بانکی سند همکاری امضا کردند.

ایران و چک در مسیر همکاری‌های صنعتی و بانکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در مراسمی که عصر امروز (شنبه) در ساختمان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با حضور منصور معظمی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - و نیز سفیر جمهوری چک و نیز معاون وزیر صنعت و تجارت این کشور برگزار شد، دو طرف در راستای افزایش فعالیت‌های صنعتی، سند همکاری امضا کردند.

    در این مراسم مدیرعامل ایدرو با اشاره به اینکه ایران و جمهوری چک دارای روابط نسبتا طولانی و فرصت‌های همکاری فراوان هستند، اظهار کرد: در راستای افزایش همکاری‌های صنعتی دو طرف باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های یکدیگر را بشناسند و ایدرو با کمک بخش خصوصی و شرکای خارجی بر مگاپروژه‌ها تمرکز کرده است.

    وی ادامه داد: پس از اجرایی شدن برجام بیشترین مشارکت و سرمایه‌گذاری از سوی ایدرو در ایران انجام شده و علاقه‌مندیم برای توسعه همکاری با جمهوری چک نیز اقدام کنیم؛ چرا که این کشور از قوانین و مقررات مطلوبی برخوردار است. ایران علاقه‌مند به توسعه روابط صنعتی با جمهوری چک بوده و هر کاری که لازم باشد برای گام برداشتن در این راستا انجام خواهد داد.

    در این مراسم سفیر جمهوری چک در تهران نیز با اشاره به اینکه دولت این کشور معتقد است که باید همانند جامعه جهانی از برجام حمایت کند، بیان کرد: فرصت‌ها و زمینه‌های زیادی برای توسعه مراودات و همکاری‌های بین دو کشور و نیز جامعه جهانی موجود است و باید با احترام به برجام به توسعه این همکاری‌ها کمک کنیم.

    قرار بر این است که طبق این سند، افزایش همکاری‌های دو طرف در زمینه صنایع ریلی، واگن‌سازی و نیز رفع موانع بانکی مدنظر قرار گیرد.

    برچسب ها