عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی:

ژاپن و کره پالایشگاه های ایران را نوسازی می کنند

عصر بازار: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: با شرکت های ژاپنی و کره ای برای سرمایه گذاری به منظور نوسازی و بهبود فعالیت پالایشگاه های ایران مذاکراتی انجام شده است.

ژاپن و کره پالایشگاه های ایران را نوسازی می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عباس کاظمی به برنامه های وزارت نفت برای همکاری با شرکت های خارجی در حوزه ساخت و نوسازی پالایشگاه ها اشاره کرد و افزود: برای ارتقا و بهبود کیفیت فرآورده های تولیدی پالایشگاه اصفهان 1.2 میلیارد دلار و پالایشگاه بندرعباس نیز 1.2 میلیارد دلار باید سرمایه گذاری شود.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی گفت: برای ساخت و توسعه سایر پالایشگاه ها نظیر آپادانا و گنو(هرمز) نیز سرمایه گذارانی مراجعه کرده اند و مذاکراتی با آنها انجام شده است.

    وی از جمله برنامه های مهم این شرکت در دوران پساتحریم را «بروزرسانی پالایشگاه ها» بیان کرد و افزود: پالایشگاه های ما مازوت بسیار زیادی تولید می کنند.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی خاطرنشان کرد: میزان تولید مازوت بر اساس سند چشم انداز باید به 10 درصد برسد و این در حالی است که در حال حاضر 28 درصد مازوت داریم.

    کاظمی ادامه داد: پالایشگاه های مازوت دار را تشویق می کنیم تا واحدهای مازوت ساز را به واحدهای دارای بهره وری بالاتر تبدیل کنند.

    براساس گزارش های وزارت نفت، از 9 پالایشگاه فعال در ایران که روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت خام را پالایش می کنند، تنها یک پالایشگاه، سودآوری قابل قبولی دارد و سایر پالایشگاه ها نیاز به ارتقا و بهبود عملکرد دارند.

    سهم 28 درصدی تولید مازوت در پالایشگاه ها ناشی از فناوری پایین است که با افزایش کفیت تولید و بهبود فرایند ها، کاهش خواهد یافت.

    ایران در تولید بنزین و گازوئیل به ترتیب رتبه نهم و 13 جهان را دارد اما در تولید مازوت در رتبه سوم قرار گرفته که نشان دهنده کیفیت پایین فرایندها در پالایشگاه های داخلی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها