عصر خودرو

طی ۶ ماهه نخست امسال انجام شد؛

رشد ۵ درصدی تولیدمحصولات پتروشیمی

عصر بازار- مجتمع های پتروشیمی موفق شدند در ۶ ماه نخست امسال رشد ۵ درصدی تولید را نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت برسانند.

رشد ۵ درصدی تولیدمحصولات پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، علی محمد بساق زاده، مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری حدود 27 میلیون تن محصول تولید کردیم که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بیش از 5 درصد رشد داشته است، گفت: براساس مقدار فروش در داخل 7 درصد و به لحاظ ارزشی 12 درصد رشد داشتیم همچنین در مورد صادرات محصولات پتروشیمی در شش ماهه نخست سال جاری 12 درصد از نظر مقدار و 8 درصد از نظر ارزشی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رشد داشتیم.

    عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: بالا بودن رشد داخل به دلیل عرضه محصولات نیمه نهایی مثل پلیمرها و PET است و باید به این نکته اشاره کرد که در سال جاری 15 هزار تن پلی اتیلن مازاد به کشورهای آسیای دور صادر شده است .

    بساق زاده با اشاره به این که ایران بیشترین میزان صادرات محصولات پتروشیمی را به آسیای دور به ویژه به کشورهای هند، چین و کره دارد، گفت: صادرات به افریقا نیز شرایط مناسب تری نسبت به گذشته پیدا کرده است و درصدد افزایش صادرات محصولات پتروشیمی به افریقا هستیم.

    وی با تاکید بر این که رشد صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا نیز افزایش یافته است گفت: هم اکنون میزان صادرات محصولات مختلف پتروشیمی به اروپا نسبت به گذشته بیشتر شده است و سعی می شود محصولات پلیمری با گرید مهندسی صادر شوند چرا که ارزش افزوده بالاتری دارند.برای حضور پر قدرت در بازارهای جهانی مجتمع های پتروشیمی باید کیفیت فرآورده های خود را برای حضور در بازارهای بین المللی بیش از پیش ارتقا دهند و دراین راستا تولیدکنندگان ایرانی محصولات پتروشیمی با تغییر معیارها و افزایش سطح کمی و کیفی تولید می توانند افزون بر تامین کامل نیاز داخل، در بسیاری از بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده داشته باشند.

    این مقام مسوول با اشاره به این که در سال آینده واحدهای پایین دست پتروشیمی کمبود خوراک نخواهند داشت گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و با تکمیل ظرفیت های خالی واحدهای الفین و تامین خوراک اتان 120 هزار تن اتیلن صادر خواهیم کرد. امسال همزمان با راه اندازی طرح های جدید پتروشیمی به دنبال افزایش ظرفیت تولید هستیم و در صورت فراهم شدن شرایط باید افزایش تولید را رقم بزنیم.

    برچسب ها