عصر خودرو

تحریم روسیه ۳۰ میلیارد یورو برای اتحادیه اروپا آب خورد

عصر بازار- کشورهای اروپایی از تحریم روسیه ۳۰ میلیارد یورو خسارت دیده اند و مخرب ترین تاثیر تحریم ها در سال اول آن نمایان است.

تحریم روسیه ۳۰ میلیارد یورو برای اتحادیه اروپا آب خورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، موسسه تحقیقات اقتصادی «وایفو» اتریش اعلام کرد، بر اساس تازه ترین بررسی ها انجام گرفته مشخص شد که تحریم روسیه علیه اتحادیه اروپا در 3 سال اخیر، 30 میلیارد یورو برای کشورهای اروپایی هزینه داشته است.

    درهمین حال این تحقیق به درخواست پارلمان اروپا انجام گرفت و نشان می دهد که صادرات اتحادیه اروپا به روسیه سالانه 15.7 درصد از سال 2014 میلادی به بعد کاهش پیدا کرده است که در حدود نیمی از این کسر تجارت به تحریم ها بر می گردد.

    در این گزارش آمده که به دنبال تحریم ها، روسیه جایگاه چهارمین شریک بزرگ تجاری اتحادیه اروپا را از دست داده و اکنون در جایگاه پنجمی قرار گرفته و بعداز آمریکا، سوئیس، چین و ترکیه قرار می گیرد.

    «وایفو» با توجه به محاسبات خود اعلام کرد، صادرات اتحادیه اروپا به روسیه از رقم 120 میلیارد یورو در 4 سال گذشته به 72 میلیارد یورو در سال 2016 میلادی کاهش پیدا کرد.

    در گزارش «وایفو» به نکته اشاره شده که در میان کشورهای اروپایی، قبرس بیشترین میزان خسارت از صادرات به روسیه را دیده و در 2 سال گذشته حجم صادرات این کشور به روسیه 34.5 درصد کاهش یافته است و بعد از آن یونان و کشور کروتیا هر کدام به ترتیب 23.2 درصد و 21 درصد روند نزولی در صادرات خود به روسیه را تجربه کرده اند.

    همچنین صادرات اتریش به روسیه هم تقریبا 10 درصد معادل یک میلیارد یورو کاهش نشان می دهد؛ ضمن اینکه بریتانیا و لهستان هم هر کدام تقریبا 3 میلیارد یورو از تحریم های ضد روسی زیان دیده اند.

    موسسه تحقیقات اقتصادی «وایفو» اتریش اعلام کرد، مخرب ترین تاثیر تحریم ها را می توان در سال اول آن دید.

    برچسب ها