عصر خودرو

بازار انرژی در التهاب ماند، بازار فلزات آرام گرفت

عصر بازار- در هفته گذشته کالاهای اساسی در بازارهای جهانی روند متفاوتی را تجربه کردند و با فراز و فرود مواجه شدند.

بازار انرژی در التهاب ماند، بازار فلزات آرام گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ،در هفته گذشته روز های پر التهابی بر بازار انرژی گذشت.قیمت نفت خام با انتشار گزارشی حاکی از افزایش صادرات در ایالات متحده آمریکا و احتمال کاهش ذخایر اوپک سقوط کرد. پیش بینی وضعیت نامناسب آب و هوا قیمت گاز طبیعی را پایین برد و استفاده از گاز طبیعی به جای زغال سنگ به عنوان سوخت گرمایشی در فصل زمستان توسط کشور چین زغال سنگ را در شرایط سختی قرار داد.

    در بازار فلزات پس از تنش های ناشی از معامله بین بندر آزاد مک موران و اندونزی قیمت مس رشد یافت.شرایط طلا با کاهش قیمت دلار و افزایش اعتماد سرمایه گذاران پس از انتشار داده های اقتصادی امیدوار کننده کمی بهتر شد و قیمت آلومینیوم در هفته جاری به شدت افت کرد.در بازار کشاورزی نیز با سقوط میزان تولیدات برزیل قیمت گندم نیز سقوط کرد و افزایش تقاضا از جانب چین سبب رشد قیمت ذرت شد.

    نگاهی گذرا به بازار کالاهای اساسی داریم.

    بازار انرژی

    نفت: با انتشار گزارشی حاکی از افزایش صادرات در ایالات متحده آمریکا و احتمال کاهش ذخایر اوپک، قیمت نفت خام به 49.98 دلار به ازای هر بشکه سقوط کرد.

    گاز طبیعی: قیمت عرضه گاز طبیعی با پیش بینی وضعیت نامناسب آب و هوا به 2.907 دلار به ازای هر واحد حرارتی بریتانیا نزول کرد.

    زغال سنگ: با استفاده از گاز طبیعی به جای زغال سنگ به عنوان سوخت گرمایشی در فصل زمستان توسط کشور چین، زغال سنگ هم چنان در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

    بازار فلزات

    مس: قیمت مس پس از تنش های ناشی از معامله بین بندر آزاد مک موران و اندونزی افزایش یافت.

    فلزات گران بها: با کاهش قیمت دلار و افزایش اعتماد سرمایه گذاران پس از انتشار داده های اقتصادی امیدوار کننده، قیمت طلا به 1278.63 دلار به ازای هر اونس رسید.

    دیگر فلزات: قیمت آلومینیوم در هفته جاری به شدت کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران هم چنان در حال سود بردن از معاملات سال گذشته هستند.

    بازار کشاورزی

    گندم: با کاهش میزان محصولات در برزیل قیمت گندم کاهش یافت.

    ذرت و سویا: افزایش تقاضا از جانب چین سبب رشد قیمت ذرت تا 9.57 دلار در ماه نوامبر شد.

    برچسب ها