عصر خودرو

گزارش «عصربازار» از معارفه «حآسا»؛

چهارمین شرکت حمل و نقل ریلی کشور به فرابورس می‌آید

عصر بازار- ۱۰ درصد از سهام شرکت ۸۰ میلیارد تومانی آسیا سیر ارس با نماد «حآسا» به زودی در فرابورس عرضه می شود.

چهارمین شرکت حمل و نقل ریلی کشور به فرابورس می‌آید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ،صبح امروز معارفه یکی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ توکا‌فولاد، برای عرضه در فرابورس برگزار شد.
    بر این اساس، شرکت آسیا سیر ارس، زیرمجموعه شرکت توکاریل، با سرمایه 80 میلیارد تومانی وعرضه 10 درصدی سهام، برای عرضه سهام در فرابورس آماده می شود. این شرکت هم اکنون در رده چهارم شرکت‌های حمل و نقل ریلی کشور قرار دارد و اگر جزئیات قرارداد خرید 400 واگن از روسیه مورد توافق قرار بگیرد و فاینانس ارزنده‌ای برای شرکت ایجاد شود، تعداد واگن‌‌‌‌های شرکت نیز ار 1362 واگن  افزایش پیدا می‌کند.
    بر این اساس کارگهی، مدیرعامل شرکت توکافولاد گفت: هم اکنون شرکت توکاریل، بزرگترین زیرمجموعه حمل و نقل ریلی در کشور شمرده می‌شود. شرکت آسیا سیر ارس نیز که در حوزه حمل و نقل ریلی لبه کوتاه و تخت فعال است، 8.5 درصد از سهم بازار حمل و نقل ریلی کشور را در دست دارد.
    او افزود: هم اکنون شرکت توکاریل، 36 درصد از سود مجموعه توکافولاد را تامین می‌کند که این سود، همواره سود باکیفیت و به موقع بوده است.
    همچنین محسن سعیدبخش، مدیرعامل توکاریل در خصوص چشم انداز شرکت آسیاسیر ارس گفت: برنامه ریزی ها بر این اساس است که این شرکت، تبدیل به بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی با واگن های لبه کوتاه و تخت شود.
    او افزود: در حال خریداری 80 لوکوموتیو جدید برای شرکت توکاریل هستیم و بر اساس حجم بار، ظرفیت را ارتقا خواهیم داد. از اقدامات دیگر آسیاسیر این است که در حال مذاکره برای خرید 400 واگن از یک شرکت روسی و خرید 95 واگن از نورالرضا هستیم که این 95 واگن در مرحله مونتاژ قرار دارند.
    مدیرعامل توکاریل خاطرنشان کرد: شرکت توکاریل به عنوان شرکت مادر حمل و نقل ریلی گروه توکا فولاد، همواره فعالیت زیرمجموعه های خود را رصد می کند و به حل مشکلات و چالش‌های آنان کمک می‌کند.
    پس از آن برومند، مدیرعامل شرکت آسیاسیر ارس گفت: شرکت آسیا سیر در سال 93 به گروه شرکت های توکاریل پیوست. درآمد این شرکت از سال 93، 90 میلیارد تومان بود که اکنون به 120 میلیارد تومان رسیده است. البته به دلیل شرایط بازار، احتمال این که روند درآمد شرکت، خطی بماند نیز وجود دارد.
    برومند افزود: بازار حمل و نقل ریلی اکنون 53 میلیون تن است که تا سال 1400 به 120 میلیون تن می رسد. آسیا سیر قصد دارد سهم بازار 8.5 درصدی خود را در این حوزه نگه دارد، به همین دلیل در جهت افزایش ناوگان گام بر می دارد.
    همچنین شاهین چراغی، مشاور عرضه این سهم از کارگزاری مهرآفرین، اظهار کرد: طبق صحبت های رئیس جمهور و معاون اول، اولویت دولت دوم آقای روحانی مبنی بر این است که سهم حمل و نقل ریلی افزایش پیدا کند. در حوزه سنگ آهن و آهن اسفنجی، هنوز 26 هزار تن جابجایی جاده اس صورت می گیرد که نشان دهنده پتانسیل شرکت های حمل و نقل ریلی در این حوزه است. بنابراین این شرکت‌ها ضمن ارزندگی، از شرایط باثبات و روبه رشد برخوردارند.

    برچسب ها