عصر خودرو

صادرات نفت ایران از مرز روزانه ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه گذشت

عصر بازار- صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) از مرز ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز گذشت.

صادرات نفت ایران از مرز روزانه ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، ایران در ماه سپتامبر توانست 2 میلیون و 250 هزار بشکه نفت خام به مقاصد مختلف آسیایی و اروپایی صادر کند؛ چین و هند بزرگترین مشتریان نفت خام ایران هستند که بیش از یک میلیون بشکه از ایران نفت خریداری می کنند.
    ایران همچنین در ماه سپتامبر موفق شد حدود 430 هزار بشکه میعانات گازی به مقاصد آسیایی صادر کند؛ کره جنوبی نیمی از میعانات گازی ایران را دریافت می‌کند که بزرگترین مشتری میعانات گازی ایران محسوب می‌شود.
    ایران در نظر دارد میعانات گازی تولیدی در کشور را برای تامین نیازهای داخلی و همسو با اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی در داخل کشور مصرف کند.
    پالایشگاه ستاره خلیج فارس و مجتمع پتروشیمی بروزیه هم اکنون بزرگترین مصرف کنندگان میعانات گازی در کشور به شمار می‌آیند، طبق برنامه ششم توسعه قرار است همه میعانات گازی تولیدی کشور در داخل مصرف شود.
    هم‌اکنون روزانه حدود 100 هزار بشکه میعانات گازی از پارس جنوبی به عنوان خوراک در اختیار پالایشگاه ستاره خلیج فارس قرار می‌گیرد که قرار است این میزان با تکمیل واحدهای این ابر پالایشگاه میعانات گازی افزایش یابد، مصرف سه فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس، روزانه 360 هزار بشکه است.
    نرخ نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به 29 سپتامبر(7 مهر) با 2 دلار و 2 سنت افزایش، بشکه ای 57 دلار خرید و فروش شد.
    نفت خام سنگین ایران در بازارهای جهانی نیز در هفته مورد بررسی با یک دلار و 49 سنت رشد، بشکه ای 54 دلار و 53 سنت معامله شد.

    برچسب ها