عصر خودرو

ششمین نشست کمیسیون مشترک ایران و گرجستان برگزار می‌شود

عصر بازار- ششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان در تاریخ ۱۷ و۱۸ مهرماه برابربا ۱۰-۹ اکتبر سال جاری در تفلیس برگزار می شود.

ششمین نشست کمیسیون مشترک ایران و گرجستان برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، ریاست هیات ایرانی را علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان و ریاست هیات گرجی را نیز  گئورگی گاخاریا وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان بر عهده خواهند داشت.

    تاکنون پنج کمیسیون مشترک میان ایران و گرجستان برگزار شده و زمینه فعالیت های دو کشور به تدریج مشخص تر شده است. در نشست ششم در قالب چهار گروه : حمل و نقل و زیر ساخت، سرمایه گذاری و توسعه تجاری و کشاورزی، انرژی شامل نفت، گاز و برق و همچنین گروه فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی، علاوه بر ارزیابی میزان پیشرفت توافقات قبلی دو کشور، برنامه های جدید و راهکارهای لازم برای جهش در ارتقای مناسبات و تحقق اهداف اقتصادی دو کشور بررسی و یادداشت تفاهمی میان دو کشور به امضا خواهد رسید.

    طی دو روز کمیسیون مشترک قرار است موضوعات مربوط به همکاری در زمینه انرژی، کشاورزی، حمل و نقل، ارتباطات و فناوری، همکاری های اعتباری و بانکی، تجاری، گمرکی، آموزشی، علمی و فرهنگی، ورزشی، گردشگری، بهداشت و محیط زیست مورد مذاکره و برنامه های مشترک مورد توافق قرار گیرد.

    با گذشت دو سال از برگزاری  کمیسیون پنجم، مشاهده می‌شود برخی از توافقات مورد نظر به مرحله اجرا در آمده و برخی دیگر همچنان نیازمند توجه و تعقیب جدی دو کشور است.

    همزمان با برگزاری اجلاس یادشده میان دو بخش دولتی، هیات تجاری سی نفره اتاق مشترک ایران و گرجستان از مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، کشاورزی و معدن ایران با هیاتی از بخش خصوصی گرجستان که توسط اتاق بازرگانی و صنایع گرجستان هدایت می شود، در خصوص بهره برداری از فرصت های مناسب و برنامه های مشترک و به منظور یافتن شرکای مناسب تجاری و سرمایه گذاری با یگدیگر مذاکره خواهندکرد.

    این امید وجود دارد  با توجه به ظرفیت بالای دو کشور در حوزه های مختلف خدمات و تولیدات کشاورزی و صنعتی، سرمایه گذاری و فن آوری ها و حسن روابط دو کشور،  برای بهره مندی هر چه بیشتر از ظرفیت هایی که بخش مهمی از آن هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته است، شاهد توسعه همه جانبه مناسبات این دو همسایه بدون مرز باشیم.

     

    برچسب ها