عصر خودرو

مقام آلمانی:

بانکهای اروپا یکی پس از دیگری تمایل خود به کار با ایران را نشان می دهند

عصر بازار- مدیر بخش خدمات مالی شرکت مشاوره بانکی و حسابرسی 'کی پی ام جی' آلمان گفت: سیاستمداران اروپا خواستار حفظ برجام هستند و بانکهای اروپایی یکی پس از دیگری وارد چرخه همکاری با ایران می شوند.

بانکهای اروپا یکی پس از دیگری تمایل خود به کار با ایران را نشان می دهند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، 'اولریش فان زانتیر' در 'دولدر گراند هتل' زوریخ محل برگزاری چهارمین همایش مجمع ایران و اروپا گفت درباره دورنمای همکاری های بانکی ایران و اروپا گفت: من فرد خوشبین هستم؛ به گمان من ما نیازمند کمی صبوری هستیم زیرا کارها قدم به قدم جلو می رود.
    وی افزود: مساله مهم این است که بانکها یکی پس از دیگری تمایل به مشارکت خود را نشان می دهند؛ بانکهایی مانند دانسکه بانک دانمارک که بانک مهم و بزرگی هستند آمادگی خود را برای فاینانس نشان داده و همچنین اوبربانک اتریش در این زمینه بسیار فعال است و یک بانک فرانسوی و دیگر بانکهای اروپایی قصد همکاری با ایران را دارند.
    اشاره این مقام آلمانی به برنامه بانک BPI فرانسه است که اعلام کرده از سال 2018 پروژه های سرمایه گذاری شرکت های فرانسوی در ایران را تامین مالی خواهد کرد و 500 میلیون یورو به این کار اختصاص خواهد داد. البته باید صبور باشیم؛ بسیاری از بانکها هنوز تردیدهایی دارند ولی من خوشبین هستم.
    مدیر بخش خدمات مالی موسسه مشاوره بانکی 'کی پی ام جی' آلمان درباره نگرانی ها از بازگشت تحریمها گفت: من سیاستمدار نیستم اما از منظر تجاری، برداشت من این است سیاستمداران در اروپا واقعا این توافق (برجام) را می خواهند و سیاستمداران ایرانی و همچنین روسها و چینی ها این توافق را خواستارند. تعهد نیرومندی از طرفهای بسیاری وجود دارد و این موجب تشویق بانکهای اروپایی است؛ البته ریسک وجود دارد اما ما تا زمانی که امکان پذیر باشد کار می کنیم اگر زمانی تحریمها برگردند - که هیچکسی آرزوی آن را ندارد - ما باید کارمان را مجددا تطبیق دهیم.
    وی خاطرنشان کرد: بانکهای کارگزاری برای بانکهای ایران در آلمان هستند. همواره به بانکهای بزرگ و بین المللی نگاه نکنید ؛ در آلمان بیش از یک هزار بانک وجود دارد که می توانند خدمات کارگزاری ارائه دهند.
    به گزارش ایرنا ، چهارمین مجمع ایران و اروپا پس از دو روز بحث و بررسی راههای ارتقای روابط اقتصادی و تجاری، عصر چهارشنبه در زوریخ سوئیس به کار خود پایان داد و به گفته موسس این مجمع ، چندین شرکت ایرانی جلسات خصوصی مهمی با شریکان خارجی برگزار کردند.
    مجمع ایران و اروپا (EIF) چهار سال پیش با هدف تقویت و حمایت از دیپلماسی تجاری بین ایران و غرب تاسیس شد. این مجمع فرصت مهمی برای تبادل اطلاعات، شبکه سازی و ایجاد روابط کاری بین مقامات و مدیران بخشهای مختلف تجاری و صنعتی با سیاستگذاران، و همچنین فرصتی برای گردهمایی سالانه مقامات ارشد تجاری، دولتی و جامعه مدنی متعهد به توسعه اقتصادی ایران فراهم می سازد.

    برچسب ها