عصر خودرو

تولید بیش از ۳ میلیارد دلار ماشین آلات صنعتی در کشور

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یک هزار و ۵۰۰ تولید کننده بزرگ صنعتی و ۲ هزار واحد کوچک، سالیانه بیش از ۳ میلیارد دلار تجهیزات و ماشین آلات صنعتی تولید می کنند.

تولید بیش از ۳ میلیارد دلار ماشین آلات صنعتی در کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری روز جمعه در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت در جمع خبرنگاران افزود: در مجموع این واحدهای صنعتی در کشور هم اکنون بیش از یک میلیون تن تجهیزات و ماشین آلات صنعتی تولید می کنند.
    وی یادآور شد: با وجود مواد اولیه مورد نیاز صنایع و تلاش متخصصان داخلی ظرفیت های خوبی برای افزایش تولید ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در کشور فراهم شده است و دانشگاه ها نیز می توانند در این زمینه به صنعتگران و فعالان تجاری کمک های تخصصی و فنی ارائه کنند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شرکت بیش از 530 شرکت خارجی در این نمایشگاه اظهار داشت: خوشبختانه در فضای پس از برجام شرایط مناسبی برای انجام مذاکرات تجاری، فنی و صنعتی به خصوص در صنایع پیچیده برای شرکت های داخلی فراهم شده و امروز شاهد حضور گسترده شرکت های خارجی در این نمایشگاه بزرگ صنعتی کشور هستیم.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: این یکی از مهم ترین نمایشگاه های صنعتی در کشور است که شرکت های داخلی و خارجی به صورت گسترده آخرین دستاوردهای خود را در بخش ماشین آلات صنعتی، تجهیزات فنی خط تولید، سیستم های کنترل و خدمات پس از فروش عرضه کرده اند.
    شریعتمداری تاکید کرد: مهم ترین هدف این نمایشگاه تبادل اطلاعات و دانش فنی بین شرکت های داخلی و خارجی است تا زمینه انتقال دانش فنی توسط شرکت های خارجی صاحب برند با مشارکت شرکت های داخلی فراهم شود.
    وی اظهارداشت: ما برای کمک به توسعه صنعتی و اقتصادی کشور در این بخش محدودیتی اعمال نکرده ایم اما امیدواریم با حمایت از تولید داخل با مشارکت شرکت های خارجی زمینه های مناسبی برای رشد و توسعه صنعتی کشور به وجود آید.
    وی با اشاره به قانون استفاده حداکثری از توان تولید داخلی، گفت: هرچند که این قانون تاکنون به نظر محجور مانده است، اما تمام تلاش دولت دوازدهم استفاده از ظرفیت های موجود و حمایت از تولید داخلی است و همکاری وزارت صنعت و نفت در حمایت از تولید داخلی بشارت دهنده رونق کسب و کار فعالان صنعتی در این بخش است.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اعمال مشوق های اقتصادی و پرداخت بخشی از سود تسهیلات بانکی فعالان صنعتی برای حمایت از تولید داخلی را مهم ارزیابی کرد و گفت: رویکرد اصلی دولت دوازدهم در این بخش حمایت از تولید داخلی است.

    ** ضرورت توجه به تولید خودرو ارزانقیمت با کیفت
    وی در ادامه با اشاره به استانداردهای اجباری خودرو گفت: ایمنی اولین اولویت ما در صنعت خودروسازی است و آن چیزی که سلامت مردم را تهدید می کند، اولویت نخست ما در این زمینه خواهد بود.
    شریعتمداری با بیان این که تمام تلاش ما این است که در کشور هیچ خودرویی بدون رعایت استانداردها و مسایل ایمنی تولید نشود، یادآورشد: حفظ جان مردم قیمت ندارد و همواره باید تلاش کنیم با ارتقا بهره وری و تحقیق و پژوهش در صنعت خودروسازی هزینه های این بخش کاهش تا قدم های موثری در زمینه تولید خودروهای کیفی با رعایت استانداردهای اجباری در داخل برداشته شود.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هرچند که صنعت خودروسازی کشور تاکنون قدم های خوبی برای ارتقا کیفیت تولیدات خود برداشته، اما مردم هم اکنون به خودروهای ارزانقیمت با کیفیت دسترسی ندارند و ما در تلاش هستیم با استفاده از نقطه نظرات مردمی، اظهارات صاحب نظران و مشاوره های بین المللی رضایت شهروندان را در تولید خودروهای کیفی بدست آوریم.
    هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت تهران با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت صبح امروز ( جمعه ) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح و تا 17 مهرماه سال جاری ادامه دارد.
    در این نمایشگاه 930 شرکت داخلی و خارجی از ایران و 22 کشور جهان از جمله آلمان، ایتالیا، جمهوری چک، سوئد، کره جنوبی، رومانی، بلغارستان، هلند، فرانسه، اسپانیا، چین، ژاپن، انگلیس و سوئیس آخرین دستاوردهای تجهیزات و ماشین آلات صنعتی خود را عرضه کرده اند.

    برچسب ها