عصر خودرو

چین بزرگترین منبع تولید انرژی های تجدی پذیر دنیا

عصر بازار- -تازه ترین بررسی های سازمان بین المللی انرژی ثابت می کند که چین به بزرگترین منبع تولید انرژی های تجدید پذیر در دنیا تبدیل شده است.

چین بزرگترین منبع تولید انرژی های تجدی پذیر دنیا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، این سازمان درباره تولید این انرژی ها در جهان آورده است که دستکم نیمی از رشد و توسعه جهانی تولید این منابع در سال 2016 میلادی متعلق به چین بوده است.
    بر این اساس، چین در برنامه پنجساله سیزدهم اقتصادی خود به دلیل نگرانی از آلودگی بالای هوا و مقابله با تحولات اقلیمی تلاش کرده است تا سرمایه گذاری بیشتری در بخش انرژی های پاک و منابع تجدید پذیر داشته باشد.
    پیش بینی شده است که چین تا سال 2022 میلادی نزدیک به 360 مگاوات انرژی پاک تولید کند که معادل 40 درصد از کل تولید آن در جهان خواهد بود.
    چین اعلام کرده است که میزان استفاده زغال سنگ برای تولید انرژی را نیز به طور چشمگیری کاهش خواهد داد تا میزان آلاینده ها کاسته شود.
    برنامه توسعه سیزدهم پنج ساله چین نشان می دهد که این کشور 66 درصد از انرژی را در سال 2015 میلادی از زغال سنگ تامین می کرده است که تا سال 2020 میلادی به 58 درصد کاهش خواهد یافت.
    این آمار پس از آن منتشر می شود که کشورهای مختلف دنیا از جمله چین از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج این کشور از توافقنامه تحولات اقلیمی پاریس انتقاد کردند.
    دولت چین افزوده است که تا سال 2020 میلادی تولید گاز طبیعی و مصرف آن را افزایش خواهد داد تا 10 درصد از انرژی مورد نیاز کشور و خانوارها از گاز طبیعی تامین شود.
    تارنمای یی سی چین نیز گزارش داد که میزان دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ای هم تا سال 2020 میلادی در چین نسبت به سال 2005 میلادی تا 40 الی 50 درصد کمتر خواهد شد.
    انتظار می رود که با این برنامه ریزی 15 درصد از کل انرژی مصرفی چین در سال 2020 میلادی از سوخت های غیرفسیلی تامین شود.
    انرژی های خورشیدی ،حرارتی ، باد و هسته ای اصلی ترین منابع انرژی این کشور محسوب می شود و این رقم 15 درصد تا سال 2030 میلادی به 20 درصد افزایش خواهد یافت.
    آمار نشان می دهد که در سال 2015 میلادی میزان سرمایه گذاری چین برای تولید منابع انرژی جدید و پاک و تجدید پذیر به بیش از 100 میلیارد دلار رسیده است .
    ظرفیت تولید انرژی های باد و خورشید در چین در سال 2020 میلادی به ترتیب به 210 میلیون کیلووات و 110 میلیون کیلووات خواهد رسید.
    چین سریعترین رشد را در توسعه انرژی هسته ای در دنیا دارد و تا سال 2020 میلادی با ساخت راکتورهای جدید تعداد ژنراتورهای هسته ای این کشور به 90 خواهد رسید و پس از آمریکا در این زمینه در رده دوم جهان قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها