عصر خودرو

در نیمه اول امسال رخ داد :

ثبت ۵۳ پرونده در دبیرخانه هیات داوری سازمان بورس

عصر بازار: بیش از ۵۰ پرونده با موضوعات مختلف در نیمه اول سال جاری در دبیرخانه هیات داوری سازمان بورس ثبت شده است.

ثبت ۵۳ پرونده در دبیرخانه هیات داوری سازمان بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، دبیر هیات داوری سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر گفت: از میان 53 پرونده، مجموعاً 26 عنوان خواسته مطرح شده که بیشترین تعداد آن مربوط به " مطالبه سود سهام"  از شرکت ها و "خرید یا فروش بدون سفارش" کارگزاران است و هر کدام 9 پرونده را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده‌اند. 

    غلامعلی میرزایی منفرد افزود: سایر دعاوی مطروحه شامل موضوعاتی از قبیل مطالبه وجه واریزی به حساب کارگزار، سبدگردانی، عدم انطباق کالای خریداری شده در بورس کالا با مندرجات اطلاعیه عرضه، عدم واریز وجه حاصل از فروش به حساب اعلامی از سوی سرمایه گذار و.. است. 

    دبیر هیات داوری سازمان بورس و اوراق بهادار  اظهار داشت: هیأت داوری پس از بررسی ادعای خواهان و استماع دفاعیات خوانده، رأی قطعی و لازم الاجراء صادر می کند که آرای صادره از طریق دوایر اجرای ثبت اسناد و املاک  قابل اجرا خواهد بود.همچنین دعاوی ناشی از عدم پرداخت سود مصوب سررسید شده از سوی  ناشران بورسی و فرابورسی نیز در این مرجع رسیدگی می شود و رأی صادره  را دایره اجرای احکام دادگاه های دادگستری اجرا می کند.

    میرزایی منفرد در پایان در خصوص نتیجه آرای صادره گفت: در این مدت، 48 رأی صادر شده که از این تعداد آراء صادره، 28 رأی منجر به محکومیت خواندگان دعوا شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها