عصر خودرو

تلاش برای صادرات محصول زعفران با برند ایران

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تلاشیم محصول زعفران با نام تجاری خود ایران بسته بندی و به کشورهای مختلف صادر شود.

تلاش برای صادرات محصول زعفران با برند ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علی ربیعی در حاشیه سفر خود به دو شهرستان تربت حیدریه و زاوه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت زعفران این دو شهرستان گفت: اکنون در زمینه زعفران به دنبال برند سازی هستیم.

    وی با بیان اینکه به رغم اینکه زعفران ایران به نام کشور اسپانیا صادر می شود اما در تلاشیم این محصول با نام تجاری خود ایران بسته بندی و به کشورهای مختلف صادر شود، افزود: این کار اکنون در خراسان رضوی و جنوبی آغاز شده است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به اهمیت صنایع جانبی و به خصوص بسته بندی محصول زعفران اشاره کرد و گفت: برای مشخص شدن نوع بسته بندی از کارشناسان بین المللی استفاده شده است.

    وی با اشاره به اینکه برای استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت محصول زعفران از کارشناسان خبره استفاده شده است، بیان کرد: تلاش می کنیم خود ایرانی ها به به بازار جهانی اتصال پیدا کنند.

    ربیعی با اظهار تاسف از اینکه تجار سنتی ایران در زمینه زعفران نتوانستند به بازارهای جدید دنیا اتصال پیدا کنند و بیشتر به همان روش فله ای عمل می کردند، گفت: یکی از برنامه توسعه اشتغال در استان خراسان در زمینه زعفران است.

    وی با بیان اینکه آمادگی داریم در زمینه های بسته بندی و قبل از کشت تسهیلات مورد نیاز را تامین کنیم، ادامه داد: در سالهای 1396 و 1397 تسهیلات ارزان قیمت را برای روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر اگر تعاونی باشند تا 200 میلیون تومان در غیر این صورت تا سقف 100 میلیون تومان وام در اختیار قرار دهیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه برش های اشتغال استان خراسان مشخص شده است، عنوان کرد: فکر می کنیم در سال 97 آثار بیشتری از اقداماتی که انجام می دهیم هویدا شود.

    او در ادامه با بیان اینکه طی دو روز سفر به استان خراسان رضوی پروژه هایی از قبیل توسعه مرکز آموزشی و مهارتی و پروژه هایی در حوزه اجتماعی  و درمانی نیز افتتاح و کلنگ زنی می شوند، گفت: یکی از این پروژه ها کلنگ زنی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان تربت‌حیدریه در مساحت 9 هزار متر مربع بود.

    ربیعی با اشاره به اینکه با راه اندازی این مرکز تلاش می کنیم رشته های آموزشی با توجه به مقتضیات صنعت و آینده منطقه طراحی شوند، بیان کرد: به جز این مرکز 4 مرکز خوابگاهی پیش بینی شده است.

    وی با اعلام اینکه این مراکز با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان به بهره برداری خواهند رسید، بیان کرد: مهارت افزایی یکی از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه آموزش از روستاهای مرزی آغاز شده است، عنوان کرد: برنامه توسعه هر روستا مزیت و روستایی با مهارت از جمله برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

    وی با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت های انسانی و برنامه های توسعه ای که در تربت حیدریه وجود دارد این مراکز توسعه خواهند یافت، گفت: در این سفر به دنبال پروژه های رفاهی در حوزه های ورزش و فرهنگ کارگری خواهیم بود.

    ربیعی با اعلام اینکه در این سفر همچنین وضعیت اشتغال شهرستانهای تربت حیدریه، کاشمر، زاوه و مه ولات را مورد توجه قرار خواهیم داد، عنوان کرد: برای کاهش وضعیت بیکاری در این شهرستان ها تلاش می کنیم.

    وی با بیان اینکه در این دوره باید به حدود دو درصد کاهش بیکاری حرکت کنیم و این ظرفیت در شهرستان تربت حیدریه وجود دارد، گفت: در زمینه صنایع بسته بندی ظرفیت های خوبی در شهرستان وجود دارد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه گردشگری، آی سی تی و در بسیاری از بخش های دیگر شهرستان تربت حیدریه از توان بسیار خوبی برخوردار است، بیان کرد: تاکنون ظرفیت های گردشگری تربت حیدریه به خوبی شکوفا نشده است.

    وی با اعلام اینکه در مسیر تربت حیدریه بیشتر مسافر گردی داریم تا گردشگری، ادامه داد: سایر شهرستانها که نوغانداری داشته اند نتوانسته همانند تربت حیدریه در زمینه ابریشم کار کنند.

    ربیعی اظهار کرد: شهرستان تربت حیدریه در صنایع جانبی ابریشم بافی می تواند موفق باشد.

    برچسب ها