عصر خودرو

مدیرمالی چادر ملو عنوان کرد:

ناظر و ناشر دو بازوی کاهش زمان توقف نمادها

عصر بازار- کوتاه شدن زمان توقف نمادها باعث می شود که سهامداران برای معامله سهم با مشکلاتی به مراتب کمتر برخورد کنند البته این مهم کمک همسوی ناظر و ناشر را می طلبد .

ناظر و ناشر دو بازوی کاهش زمان توقف نمادها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، سیدمحمود سیدی، مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت صنعتی معدنی چـادرملو با بیان این مطلب درباره اهمیت کوتاه شدن زمان توقف نمادها ، گفت: بدون شک شفافیت در بازار سرمایه امری یک سویه و مطالبه تک بعدی از نهاد ناظر نیست بلکه ناشر و ناظر هر دو نقش قابل توجهی در رسیدن به این امر مهم دارند.

    وی در ادامه افزود: همانطور که نهاد ناظر موظف است با رصد به موقع اطلاعات مانع معامله نمادها در شرایطی ابهام آلود شود، گام اولیه در تحقق این فرآیند در اختیار ناشر است و باید سهامداران به همان اندازه که از سازمان بورس انتظار شفافیت و حفظ نقدشوندگی بازار را دارند از ناشر و اعضای هیأت مدیره شرکت ها این مطالبه را داشته باشند.
    مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت معدنی چادرملو در این باره توضیح داد: سازمان بورس تا پیش از دستور العمل جدید بازگشایی و توقف نمادها به دنبال بازگشایی نمادها به هر قیمتی به دلیل حفظ نقدشوندگی بازار نبود. استدلال سازمان در این خصوص رعایت حقوق صاحبان سهام بود که ریسک معامله یک نماد غیر شفاف به طور کامل به دوش سهامدار گذاشته نشود. اما با دستور العمل جدید سهامداران با علم به این ابهامات امکان خرید و فروش پیدا می کنند.

    وی در ادامه افزود: بنابراین در صورت اطلاع رسانی به موقع و شفاف شرکت ها در خصوص مواردی که منجر به توقف نماد می شود، بازار سرمایه از اطمینان قابل اتکاتری برخوردار می شود.

    سیدی خاطر نشان کرد: هر چقدر شرکت ها در خصوص اطلاع رسانی سرعت عمل بیشتری داشته باشند و تمام تغییر و تحولات صورت های مالی را به موقع در اختیار عموم قرار بدهند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه رقم می خورد و حتی سرمایه گذاران با ریسک های پایین نیز به این بازار نگاه خواهند داشت.

    این مقام مسوول در شرکت صنعتی معدنی چادرملو ارتباط تنگاتنگ ناظر و ناشر را عامل اصلی در کاهش ایام توقف نمادها عنوان کرد و تصریح کرد: به غیر از موارد استثناء، که انتشار اطلاعات وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار نیست و نهادهای ذی ربط و ناظر دیگری نیز در آن دخالت دارند (مانند بانکی ها یا پالایشی ها...) در اغلب موارد همکاری شرکت ها در ارائه اطلاعات منجر به کاهش ایام توقف و سهولت بیشتر در این امر می شود.

    وی در پایان ابراز داشت: در چادرملو سعی مدیران ارائه اطلاعات به موقع به سهامداران بوده و امیدواریم سایر شرکت ها نیز با تسهیلاتی که سازمان بورس در اختیار ناشران قرار می دهد بتوانند از این روال پیروی کنند.

    برچسب ها