عصر خودرو

مروری بر مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته گذشته

عصر بازار- در بسته خبری پیش‌رو، به بررسی مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت پرداخته شده است .

مروری بر مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ،مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه به شرح زیر است :

    محلی برای تجدید ارزیابی دارایی های شرکت ها

    رئیس سازمان بورس در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر اقتصاد اظهار داشت: به نظر می رسد که اصلاحیه بودجه امسال می تواند محلی را برای تجدید ارزیابی دارایی های دولت قرار دهد و ما نیز شرکت های بورسی را تشویق می کنیم که افزایش سرمایه بدهند.

    مشاهده کل خبر


    اولویت دولت در خصوصی سازی، واگذاری از طریق بورس است

    وزیر امور اقتصادی و دارایی در هفتادمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: سیاست دولت در خصوصی سازی، واگذاری به بخش خصوصی واقعی با اولویت واگذاری از طریق بورس است. مسعود کرباسیان در این نشست که با حضور برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و مدیران عامل بانکها برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: پیگیری های دولت نباید منجر به توقف کار واگذاری شود بلکه باید سهامدار واقعی بیاید و کار را در دست بگیرد.

    مشاهده کل خبر


    دستورالعمل اصلاحی نحوه توقف و بازگشایی نماد ها، ابلاغ شد

    سازمان بورس و اوراق بهادار پس از تصویب دستورالعمل اصلاحی نحوه توقف و بازگشایی نمادها در هیات مدیره خود و با تایید وزیر اقتصاد، دستورالعمل مذکور را ابلاغ کرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش از آغاز جلسه هیات دولت در روز چهارشنبه 12 مهر ماه، در خصوص اهمیت این دستورالعمل، با مهم خواندن آن به سبب تاثیری که بر تعمیق شفافیت در بازار سرمایه دارد، ابراز داشت: از این پس اصل بر این است که نماد ها طی 60 الی 90 دقیقه بازگشایی شوند و در شرایط عادی نمادی بیش از 90 دقیقه متوقف نخواهد بود. در عین حال، بر اساس اصلاح برخی مفاد 6 دستور العمل مرتبط با نحوه توقف و بازگشایی نماد های حاضر در بازار سرمایه حداکثر زمان پیش بینی شده برای توقف نماد ها 20 روز است.

    مشاهده کل خبر


    اصلاح تاریخی دستورالعمل های بورس/ سازمان بورس گره بسته بودن نمادها را باز کرد

    دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام خبر اصلاح دستورالعمل نحوه توقف و بازگشایی نماد ها، به دغدغه چندین ساله فعالان بازار سرمایه پایان داد. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: از این پس اصل بر این است که نماد طی 60 تا 90 دقیقه بازگشایی شود، بر این اساس، در شرایطی که اطلاعات توسط ناشران اوراق بهادار ارائه شود نمادی بیش از 90 دقیقه متوقف نخواهد ماند.

    مشاهده کل خبر


    بازار سرمایه شفاف در آینه صاف کلینیک پذیرش

    نایب رییس و عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تهران، با تاکید بر اینکه بازار سرمایه برای فعالان اقتصادی از جهات مختلف حائز اهمیت است، اظهار داشت: یکی از موارد پر اهمیت برای فعالان اقتصادی شفاف سازی فضای اقتصادی کشور است. همچنین جذب سرمایه گذار خارجی یکی از اهداف مهم نظام و بخش خصوصی است که در فضای اقتصادی شفاف میسر خواهد شد. به گفته سیدمرتضی حاجی آقامیری، کلینیک پذیرش بدون واسطه و از طریق تشکل های بخش خصوصی مثل خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تهران فعالان اقتصادی را جذب می کند؛ به این ترتیب فعالان اقتصادی، هم آموزش صحیح می بینند و هم بدون واسطه و حضور افراد سودجو وارد بازار شفاف سرمایه خواهند شد.

    مشاهده کل خبر


    پویایی بیشتر ناشران از ویژگی های مدل جدید است

    مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار، رویکرد اصلی در اصلاح دستورالعمل های جدید این سازمان در بازگشایی و توقف نمادها را حرکت به سوی بازاری نقدشونده به همراه ایجاد شفافیت بالا دانست. محسن خدابخش اظهار داشت: دو مساله ای که همواره در بازار سرمایه با آن مواجه هستیم، بحث نقدشوندگی و شفافیت بوده و ایجاد تعادل بین نقدشوندگی و شفافبت همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ به گونه ای که سرمایه گذاران نیز در انتخاب های خود برای سرمایه گذاری همواره این دو مساله را مد نظر قرار داده و بستگی به استراتژی های معاملات خود سهام با درجه نقدشوندگی بالا یا سهامی با درجه شفافیت بالا را با توجه به تحلیل های خود انتخاب می کنند.

    مشاهده کل خبر


    بازار بدهی در ایران به سرعت در حال توسعه است

    به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، شرکت هایی که دارایی فیزیکی کمتری دارند و شرایط تامین مالی بر مبنای این نوع دارایی ها را بر اساس انواع اوراق قبلی طراحی شده (اجاره، مرابحه و...) ندارند و در عوض بواسطه نوع عملیات خود دارای مطالبات بلندمدت یا منافع بلندمدت هستند، می توانند از اوراق منفعت برای تامین مالی استفاده کنند. غلامرضا ابوترابی در خصوص ماهیت اوراق منفعت و کاربردهای آن در بازار سرمایه افزود: یکی از ابزارهای تامین مالی قابل استفاده در بازار سرمایه، اوراق بهادار منفعت است که به توسعه بخش خدمات و توسعه کمی و کیفی بازار سرمایه اسلامی کمک می کند.

    مشاهده کل خبر


    دستور العمل نحوه بازگشایی نمادها اصلاح شده است/ تسریع بازگشایی نمادهای بانکی در دستور کار سازمان بورس

    مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان شد: طی چند ماه گذشته بررسی های وسیعی برای بازنگری دستورالعمل های توقف و بازگشایی نمادها با هدف کاهش زمان توقف انجام شده و با کسب نظر از فعالان و متخصصان بازار، اصلاحات وسیعی در دستورالعمل ها انجام گرفته که به تصویب هیئت مدیره سازمان رسیده است. سعید محمد علیزاده در خصوص مشکلات موجود در نظام بانکداری به دلیل تاخیر یا عدم ارائه اطلاعات طی یک سال گذشته گفت: باتوجه به اهمیت بحث شفاف سازی بیشتر بازار سرمایه، ارائه اطلاعات به موقع توسط ناشران یکی از الزامات هیئت مدیره شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران است و بانک ها نیز از این امر مستثنی نیستند.

    مشاهده کل خبر


    اصلاح دستور العمل توقف بازگشایی نمادها، انقلاب دوم بازار سرمایه است

    به گفته دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، در طول نیم قرن فعالیت بازار سرمایه در ایران، در حوزه معامله گری، دو انقلاب بزرگ صورت گرفت، اولی معاملات برخط بوده که تحولی بزرگ در تسهیل دسترسی به بازار سرمایه رقم زده و دومی بدون شک اصلاح دستور العمل توقف و بازگشایی نمادها خواهد بود. روح الله میرصانعی، دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب فوق درباره اهمیت اطلاح دستور العمل توقف و بازگشایی نمادها به "سنا" گفت: با ابلاغ قانون جدید، عملاً سهمی دیگر قفل نمی شود تا بدین ترتیب معاملات نمادها مشمول توقف های طولانی مدت نمی شود.

    مشاهده کل خبر


    نگاه مثبت شرکت های خارجی برای ورود به ایران

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران در خصوص سخنرانی رییس جمهور ایران در سازمان ملل گفت: سخنرانی رییس جمهور در اجلاس سالیانه سازمان ملل در رسانه های غربی مثبت برداشت شد و احتمال اینکه دولت آمریکا می تواند به تنهایی برجام را به هم بزند کاهش داد. رضا سلطان زاده، با تاکید بر اینکه اجماع کشورهای اروپایی، روسیه و چین به گونه ای است که آمریکا به تنهایی نمی تواند برجام را بهم بزند،گفت: در چند روز گذشته سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل نگاه شرکت های اروپایی برای همکاری با ایران را مثبت تر کرد و آنها اطمینان خاطر بیشتری به این موضوع دارند که برجام باقی می ماند.

    مشاهده کل خبر


    تخته گاز خودرویی ها در جاده تولیدات رقابتی

    دبیر انجمن خودروسازان، حرکت صنعت خودرو را رو به جلو توصیف کرد و گفت: به تدریج خودروهای جدید به بازار می آیند و تولید خودروهای قدیمی که مردم از آن ناراضی هستند، متوقف می شود. احمد نعمت بخش با تحلیل وضعیت حال و آینده صنعت خودرو، به قراردادهای ایران خودرو دیزل با بنز، سایپا با سیتروئن و همچنین ایران خودرو با پژو اشاره کرد و افزود: صنعت خودرو به سرعت به سمت تولیدات به روز و رقابتی - هم به لحاظ قیمت و هم کیفیت- در حرکت است لذا حرکت کلی این صنعت را مثبت ارزیابی و آینده بهتری را برای آن پیش بینی می کنیم.

    مشاهده کل خبر

    برچسب ها