عصر خودرو

گمرک ایران اعلام کرد:

تبادل گواهی مبدا میان گمرکات ایران و ترکیه الکترونیکی شد

عصر بازار- با تأیید اتاق های بازرگانی ایران و ترکیه، تبادل گواهی مبدا کالاهای صادراتی میان گمرکات دو کشور، از این پس به صورت الکترونیکی صادر می شود.

تبادل گواهی مبدا میان گمرکات ایران و ترکیه الکترونیکی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، گمرک ایران در جهت تسهیل و تسریع در صادرات و تبادل اسناد صادراتی میان ایران و ترکیه طی بخشنامه ای اعلام کرد: صادرکنندگان گواهی مبدا کالاهای صادراتی خود را با تائید اتاق های بازرگانی دو طرف، از طریق الکترونیکی برای گمرک ارسال کنند.

    متن بخشنامه دفتر صادرات گمرک ایران بدین شرح است:

    ضمن ارسال تصویر نامه شماره 32593/300/96 مورخ 4/7/96 سازمان توسعه و تجارت در رابطه با تبادل اسناد محصولات صادراتی بین کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه اعلام می‌دارد، با توجه به توافقات به عمل آمده در جهت رعایت مفاد موافقت‌نامه تجارت ترجیحی و تسهیل تبادل کالاهای صادراتی دو کشور، مقرر شده صرفاً گواهی مبداء کالاهای صادره توسط اتاق‌های بازرگانی دو کشور تأیید و به صورت الکترونیکی به گمرکات دو طرف ارائه گردد.

    لذا پیرو مفاد بخشنامه شماره 104858/93/247 مورخ 10/6/96 و بند 2 بخشنامه 4578/96/6 مورخ 15/1/96 مجددً تأکید می‌گردد از مطالبه تصدیق کلیه اسناد به جز در مورد تردید در اصالت اسناد خودداری نمایند. در ضمن دستورالعمل مربوط به تبادل الکترونیکی گواهی مبداء فی‌مابین گمرکات دو کشور متعاقباً توسط دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران اعلام خواهد شد.

    برچسب ها