عصر خودرو

معاون وزیر انرژی قزاقستان:

استخراج نفت و گاز در قزاقستان افزایش می‌یابد

عصر بازار- معاون وزیر انرژی قزاقستان گفت: «آستانه» تا سال ۲۰۲۵ میلادی استخراج سالانه نفت خود را تا ۱۰۰ میلیون تن و گاز را تا ۶۰ میلیارد مترمکعب افزایش می‌دهد.

استخراج نفت و گاز در قزاقستان افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، «محمامبیت داسمحمبیت اف» معاون وزیر انرژی قزاقستان در بیست و پنجمین کنفرانس بین المللی «نفت و گاز» قزاقستان در شهر «آلماتی» از افزایش چشمگیر استخراج نفت و گاز این کشور طی چند سال آینده، خبر داد.

    وی گفت: استخراج نفت در میدان «قراچاجانک» در شمال غرب قزاقستان، طی ماه‌های ژانویه تا سپتامبر سال جاری 9.3 میلیون تن بوده و قرار است تا پایان سال جاری این عدد تا 12 میلیون تن افزایش یابد.

    این مقام قزاق افزود: در خصوص استخراج گاز نیز می‌توان گفت که کارهای استخراج در این حوزه نیز طبق برنامه‌های تصویب شده انجام می‌شود.

    داسمحمبیت اف ادامه داد: طی 9 ماه نخست سال جاری استخراج گاز در این میدان 14 میلیارد مترمکعب را تشکیل داده که تا آخر سال قرار است این عدد تا 17.5 میلیارد مترمکعب افزایش یابد.

    وی افزود: طبق برنامه‌ها در میدان نفت و گاز «تنگیز» در بخش شمال شرقی دریای خزر 28 میلیون تن نفت و 15 میلیارد مترمکعب گاز در یک سال استخراج می‌شود.

    معاون وزیر انرژی قزاقها گفت: پروژه گسترش فعالیت این میدان امکان افزایش استخراج نفت به حجم 12 میلیون تن در طول یک سال را فراهم می‌کند.

    داسمحمبیت اف تصریح کرد: در مدت زمان یاد شده در میدان «کاشاقان» که در بخش شمالی حوضه نفتی دریای خزر است 5.9 میلیون تن نفت و 3.5 میلیارد مترمکعب گاز استخراج و قرار است تا پایان سال جاری این شاخص تا 8 میلیون تن نفت و 4.5 میلیارد مترمکعب گاز افزایش یابد.

    وی سطح کنونی استخراج نفت در این میدان را بیش از 200 هزار بشکه نفت در روز عنوان کرده و افزود: قصد داریم این عدد را تا 450 هزار بشکه در روز افزایش دهیم.

    این مقام وزارت انرژی قزاقستان در پایان گفت: در مجموع تا سال 2025 میلادی استخراج منابع خام در سراسر کشور تا 100 میلیون تن نفت و 60 میلیارد مترمکعب گاز در طول یک سال افزایش پیدا می‌کند.

    برچسب ها