عصر خودرو

هند به دنبال کاهش قیمت گاز مایع وارداتی از روسیه و آمریکا

عصر بازار- رئیس شرکت دولتی انتقال گاز طبیعی هند (GAIL) روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور به دنبال مذاکره دوباره با روسیه و آمریکا برای کاهش قیمت گاز مایع وارداتی از این کشورها است .

هند به دنبال کاهش قیمت گاز مایع وارداتی از روسیه و آمریکا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا،'بی سی تریپاتی' که امروز(پنجشنبه) در فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع هند در دهلی نو نو سخن می گفت افزود: هند موفق شده است در مذاکره با استرالیا و قطر قیمت گازمایع ال ان.جی وارداتی از این کشورها را کاهش دهد.
    وی با اشاره به مازاد عرضه گاز در بازارهای جهانی اظهار کرد هند در نظر دارد با توجه به افزایش عرضه گاز در بازارهای جهانی بار دیگر گفت وگو با فروشندگان را براساس واقعیت های بازارهای جهانی انجام دهد.
    شرکت گیل در سال 2011 در توافقی 20 ساله با شرکت آمریکایی 'چنیر انرژی' قرارداد واردات سالانه 3.5 میلیون تن گاز ال ان جی را با قیمت ثابت سالانه 548 میلیون دلار امضا کرد.
    این شرکت هندی توافق کرده است که به ازای هر یک میلیون واحد حرارتی گاز ال.ان.جی، سه دلار به شرکت چنیر انرژی پرداخت کند.اما اکنون این شرکت می خواهد با کاهش این نرخ، هزینه تمام شده گاز ال.ان.جی را به ازای هر یک میلیون واحد حرارتی بریتانیا(mmBtu) از 9.7 دلار به 7 تا 8 دلار کاهش دهد.
    در بازار های جهانی نرخ کنونی گاز ال ان جی به ازای هر یک میلیون واحد حرارتی بریتانیا کمتر از 6 دلار محاسبه می شود.
    انتظار می رود صادرات گاز امریکا به هند از سال آینده آغاز شود.
    شرکت گیل همچنین در نظر دارد شرکت روسی گازپروم قیمت گاز تعیین شده در توافق 20 ساله میان این دو شرکت را کاهش دهد.
    هند در سال 2015 در مذاکرات خود با قطر موفق شد قیمت گاز وارداتی از این کشور را کاهش دهد. این کاهش قیمت،صرفه جویی 80 میلیارد روپیه ای را در هزینه واردات گاز برای این کشور به دنبال داشت.
    بر اساس توافق 20 ساله میان هند و قطر، دهلی نو سالانه 7.5 میلیون تن گاز ال ان جی از قطر وارد می کند.

    برچسب ها