عصر خودرو

جایگاه دبیر کلی مجمع کشورهای صادر کننده گاز به روسیه رسید

عصر بازار- امروز در جریان برگزاری نوزدهمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF)، «یوری سنتورین»کاندیدای روسیه با کسب اکثریت آرا به عنوان دبیر کل آینده مجمع کشورهای صادرکننده گاز برگزیده شد.

جایگاه دبیر کلی مجمع کشورهای صادر کننده گاز به روسیه رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم، نوزدهمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) امروز با حضور وزرای کشورهای عضو در مسکو برگزار شد. در این نشست یکی از برنامه هایی که در دستور کار قرار داشت انتخاب دبیر کل جدید GECF بود.

    چهار سال پیش در جریان برگزاری پانزدهمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز «سیدمحمد حسین عادلی» با رأی اعضای این مجمع به عنوان دبیرکل مجمع جهانی کشورهای صادرکننده گاز انتخاب شد و با یک نوبت تمدید، این نماینده ایران در مجموع 4 سال دبیر کل این مجمع جهانی بود.

    امروز در نوزدهمین نشست بین نمایندگانی که از روسیه و لیبی برای احراز این پست نامزد شده بودن رأی گیری شد و در نهایت «یوری سنتورین»کاندیدای روسیه با کسب اکثریت آرا به عنوان دبیر کل آینده مجمع کشورهای صادرکننده گاز برگزیده شد.

    وی از نخستین روز ژانویه 2018 کارش را آغاز می کند و تا آن زمان «محمد حسین عادلی» دبیر کل فعلی GECF در این سمت به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

    برچسب ها