عصر خودرو

عضو کمیسیون انرژی مجلس خبر داد؛

طرح جامع انرژی کشور امسال تهیه می‌شود

عصر بازار- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تا پایان برنامه ششم توسعه حداقل ۹۰ درصد گازهای مشعل باید مهار شده باشد، گفت: طرح جامع انرژی کشور نیز تا پایان سال تهیه می‌شود.

طرح جامع انرژی کشور امسال تهیه می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، عبدالحمید خدری گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظف هستند با همکاری از دیگر دستگاه‌های اجرایی ذیربط برنامه اجرایی طرح جامع انرژی کشور را تا پایان سال نخست اجرای قانون برنامه در چارچوب قوانین مربوطه و همسو با سند ملی راهبرد انرژی کشور مصوب شورای عالی انرژی، تهیه و به تصویب هیئت وزیران برسانند، بنابراین تا پایان امسال این طرح باید تهیه شود.

    وی افزود: در برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است همه طرح‌های جمع‌آوری، مهار و بهره‌برداری از گازهای مشعل در میدان‌های نفتی را با تعیین نرخ عادلانه خوراک آن‌ها ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون از طریق فراخوان به مردم و بخش غیردولتی واگذار کند به گونه‌ای که تا پایان برنامه حداقل 90 درصد گازهای مشعل مهار شده باشد.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درباره سوختن گازها در مشعل نیز قول داده شد که ظرف یک تا 2 سال آینده همه این گازها که بخش قابل توجهی از آن در خارک و منطقه پارس‌جنوبی وجود دارد، جمع‌آوری و توسط پیمانکاران داخلی و خارجی به فرآورده  تبدیل شود. از سویی دیگر در این جلسه همچنین درباره پذیرش و استخدام نیروهای بومی در مناطق نفت‌خیز و استفاده از پیمانکاران بومی نیز مقرر شد نشستی تخصصی به صورت جداگانه با معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت برگزار شود.

    برچسب ها