عصر خودرو

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی :

چابهار از «هاب» های مهم صادرات فولاد و پتروشیمی است

عصر بازار- مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران یکی از هاب های (مرکز منطقه ای) مهم صادراتی کشور در زمینه فولاد و پتروشیمی است.

چابهار از «هاب» های مهم صادرات فولاد و پتروشیمی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، مرتضی بانک روز چهارشنبه در جمع مدیران مجتمع پتروشیمی توسعه نگین مکران چابهار اظهار داشت: پتروشیمی مکران یکی از پروژه های ملی و منطقه ای است که می تواند چابهار را به هاب مهم اقتصادی کشور تبدیل کند.
    وی افزود: بخشی از مشکلات شرکت پتروشیمی مکران چابهار در مرکز کشور از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی پیگیری خواهد شد.
    وی ادامه داد: وزارت امور اقتصادی و دارایی رفع مشکلات پروژه پتروشیمی مکران چابهار را در برنامه های اولویت دار خود قرار دهد و در این زمینه ما نیز تلاش خواهیم کرد.
    وی بیان کرد: پتروشیمی مکران با استفاده از نیروهای متخصص در چابهار نمونه ای از اجرای سیاست های موفق اقتصاد مقاومتی در استان سیستان و بلوچستان است.
    وی تاکید کرد: این طرح اشتغالزا در توسعه منطقه و پویایی چابهار تاثیرگذار است.
    مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: دولت توجه ویژه به چابهار دارد و برای تکمیل زیرساخت های آن تمام تلاش خود را به کار گرفته است.
    بانک با بیان اینکه از حضور سرمایه گذاران در بخش های صنعتی و تولیدی در چابهار حمایت می کنیم، تصریح کرد: هیچ مشکلی برای حمایت از صنایع بزرگ و کوچک در این منطقه وجود ندارد.
    وی از تلاش های مدیران منطقه آزاد چابهار برای پیگیری مشکلات طرح های اقتصادی و اشتغالزای در حال اجرا قدردانی کرد و گفت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار فردی دلسوز و پیگیر مشکلات طرح های بزرگ و کوچک در حال اجراست.
    مدیرعامل شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران نیز در این نشست اظهار داشت: این شهرک در زمینی به مساحت هزار و 200 هکتار و با سرمایه گذاری 15 میلیارد دلار در حال ساخت است.
    محمدرضا موثقی نیا گفت: 6 واحد پتروشیمی مجوزهای لازم برای فعالیت در این منطقه را دارند و سالانه هشت و نیم میلیون تن انواع محصولات تولید می کنند.
    به گزارش ایرنا مرتضی بانک مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سه شنبه شب وارد فرودگاه کنارک شد و مورد استقبال مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار و شماری از مسئولان این استان قرار گرفت.
    دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر 2 روزه خود به منطقه آزاد چابهار علاوه بر دیدار با مدیران قسمت های مختلف از طرح‌ های تولیدی، گردشگری، عمرانی و خدماتی، طرح توسعه بندر شهید بهشتی و بندر شهید کلانتری، پیکره های مختلف منطقه و طرح های بزرگ اشتغالزایی فولاد و پتروشیمی دیدن می کند.
    افتتاح چند طرح اشتغالزایی و کلنگ‌ زنی ساخت پروژه پترو صنعت امید با هدف تولید ماشین ‌آلات فلزی در محدوده منطقه آزاد چابهار از دیگر برنامه های امروز مرتضی بانک در چابهار است.
    2 کارگاه تولیدی و اشتغالزایی چاپ و کیسه‌ دوزی برنج بهار چمن و فرآوری برنج زمان تجارت نیز افتتاح می شود.
    بازدید از کارخانه تولیدی آریا پروفیل، کارگاه عروسک ‌سازی، شرکت روغن‌ کشی بحار تجارت، شهر توریستی رویال‌ صدف، سالن ورزشی 2 هزار نفری ورنا، دانشگاه بین‌ المللی و مرکز علمی کاربردی، هتل بزرگ سُدس، مدرسه حضرت مریم (ع) روستای تیس و تجدید میثاق با شهدای گمنام مسجد پیامبر اعظم (ص) از دیگر برنامه های مشاور رئیس جمهوری در سفر به چابهار است.
    منطقه آزاد چابهار در سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با کیش و قشم در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرد.
    شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
    چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

    برچسب ها