عصر خودرو

دارو از فهرست کالاهای یارانه‌ای حذف شد + سند

عصر بازار- بر اساس مصوبه هیئت وزیران، داروهای ساخته شده برای بیماری‌های خاص، مزمن و صعب العلاج و داروهای مشمول یارانه از فهرست کالاهای یارانه‌ای حذف شد.

دارو از فهرست کالاهای یارانه‌ای حذف شد + سند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم،  چندی قبل هیئت دولت به پیشنهاد مشترک وزارت خانه‌های اقتصاد و  صنعت، معدن و تجارت  و به استناد تبصره 2 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فهرست کالاهای یارانه ای را به شرح زیر تصویب کرد.

    بر این اساس 3 کالای اساسی گندم، آرد و نان به همراه انواع واکسن، شیر خشک، کیسه خون و داروهای ساخته شده برای بیماری های خاص جزو کالاهای یارانه ای تعیین شدند.

    اما در مصوبه جدید داروهای ساخته شده برای بیماری های خاص، مزمن و صعب العلاج و داروهای مشمول یارانه از فهرست قبلی حذف شد.

    گفتنی است، انواع حاملهای انرژی مانند بنزین، گازوییل، نفت سفید، گاز مایع، نفت کوره، سوخت هوایی نیز جزو کالاهای یارانه طبقه بندی شده‌اند و صادرات آنها منوط به کسب مجوزهای لازم را از وزارت نفت می‌باشد.

    جدول فهرست کالاهای یارانه ای که در بهمن سال قبل تصویب شده بود قابل مشاهده است:

    یارانه تولید داروهای صعب العلاج حذف نشده است بلکه داروهای خاص از فهرست کالاهای یارانه ای حذف شده اند. به این معنا که کالاهای مندرج در فهرست اقلام یارانه ای برای صادرات باید از دستگاه مربوط مجوز لازم را دریافت کنند. به عنوان مثال برای صادرات گازوییل باید هزینه یارانه در نظر گرفته شده تولید این محصول با وزارت نفت تسویه شود، بعد از تسویه امکان صادرات محصول مود نظر وجود دارد و در صورت عدم تسویه و صادرات کالا قاچاق محسوب میشود.

    برچسب ها