عصر خودرو

نیمه مهرماه ۱۰ درصد از سهام «ولشرق» عرضه می‌شود؛

اختصاص چهارمین عرضه اولیه امسال فرابورس به لیزینگ ایران و شرق

عصر بازار- پس از عرضه اولیه سهام شرکت‌های مبین وان کیش، هتل پارسیان کوثر اصفهان و تولید و صادرات ریشمک، روز شنبه ۱۵ مهرماه شاهد چهارمین عرضه اولیه فرابورس در سال جاری خواهیم بود که به شرکت لیزینگ ایران و شرق اختصاص دارد.

اختصاص چهارمین عرضه اولیه امسال فرابورس به لیزینگ ایران و شرق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، نیمه مهرماه 10 درصد از کل سهام شرکت لیزینگ ایران و شرق معادل 30 میلیون سهم این شرکت در بازار دوم فرابورس به روش ثبت سفارش برای نخستین بار به عموم عرضه می‌شود که مطابق با اطلاعیه خرید حداکثر 400 سهم برای هر شخص حقیقی و حقوقی امکان‌پذیر است.

    در این عرضه اولیه، دامنه قیمتی در ثبت سفارش از مبلغ یک هزار و 433 ریال تا یک هزار و 570 ریال تعیین شده است و در صورت فروش نرفتن کل سهام عرضه شده، شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا تعهد دارد 50 درصد از این سهام را خریداری کند.

    شرکت لیزینگ ایران و شرق با نماد «ولشرق» در گروه واسطه‌گری‌های مالی و پولی، زیرگروه لیزینگ مالی قرار داشته و تیرماه سال 96 در بازار دوم در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شده است.

    این شرکت 300 میلیارد ریالی، در سال مالی منتهی به 30 آذرماه ٩٦ رقم ٣٥٦ ریال سود به ازای هر سهم پیش‌بینی کرده که از این میزان در شش‌ماهه منتهی به ٣١ خردادماه، ١٦٣ ریال معادل 46 درصد را پوشش داده است.

    فعالیت اصلی لیزینگ ایران و شرق نیز تامین مالی مشتری از طریق تهیه کالا اعم از منقول و غیر منقول و واگذاری آن به مشتری در قالب یکی از قراردادهای اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی و فعالیت فرعی آن خریدوفروش انواع اوراق بهادار به منظور مدیریت نقدینگی در چارچوب قوانین و دستورالعمل‌های مشخص است.

    گفتنی است شخصیت حقوقی این شرکت به دلیل ورود به فرابورس در سال 96 از سهامی خاص به سهامی عام تغییر کرد و سرمایه‌گذاری ‌تدبیر به عنوان سهامدار عمده عرضه‌کننده «ولشرق»، 99.99 درصد از مالکیت این شرکت را در اختیار دارد.

    برچسب ها