عصر خودرو

فرماندار زرند اعلام کرد:

رونق صادرات پسته با عرضه گسترده در بورس کالا

عصر بازار- نشست بررسی عرضه محصول پسته زرند کرمان در بورس کالای ایران با حضور فرماندار زرند، معاون بازرگانی جهاد کشاورزی استان کرمان ، مسئول جهاد کشاورزی شهرستان زرند، مدیرعامل شرکت پسته طلای سبز زرند وجمعی از باغداران وسهامداران شرکت پسته در محل جهاد کشاورزی شهرستان زرند برگزار شد.

رونق صادرات پسته با عرضه گسترده در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، در این نشست حبیب الله خنجری فرماندار زرند با اشاره به جایگاه پسته ایران در بازارهای جهانی گفت: ورود پسته به بورس کالای ایران عامل مهمی در تعیین قیمت این محصول بوده و این خود نقش به سزایی در جلوگیری از ضایع شدن حق کشاورزان دارد.

    وی افزود:با وجود دست واسطه گران در بازار پسته ایران، سود چندانی عاید کشاورزان نمی شود به همین دلیل کارشناسان ومتولین امر برای حل این مشکل وشناساندن این محصول از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.

    فرماندار زرند گفت: ایجاد بورس پسته گام مثبتی در جهت حمایت از باغداران و تعیین قیمت واقعی این محصول صادراتی است که در این راستا برای نخستین بار پسته زرند در بورس ‌کالای ایران عرضه می‌شود که امیدواریم این اقدام پلی باشد برای صادرات بهتر تا کشاورزان دیگر دغدغه فروش وقیمت این محصول را نداشته باشند.

    وی همچنین افزود:با صادرات وعرضه پسته در بورس کالای ایران، کشاورزان و فعالان این محصول نیز می توانند از مزایای متعددی همچون کشف قیمت عادلانه  وحذف واسط گران وسودجویان بهره‌ مند شوند.

    خنجری در ادامه یاد آورشد: استفاده از دیگرفرآورده های جانبی محصول پسته به اشکال گوناگون نیزبرای مطرح شدن این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است  به طوری که استفاده ازمغزپسته در انواع شیرینی جات و مواد غذایی نمایانگرجایگاه این محصول است که باید با ساماندهی و رعایت اصول بهداشت به این امر نیزتوجه زیادی شود.

    وی یادآور شد: با برگزاری جلسات متعدد مقرر شده است تا جشنواره پسته در شهرستان زرند برگزار شود که بعد از هماهنگی های لازم اولین جشنواره این محصول با هدف کمک به افزایش و رونق تولید در پایان مهر ماه برگزار می شود.

    خنجری اظهارداشت: برگزاری چنین جشنواره هایی در حوزه کشاورزی مزیت های زیادی دارد به طوری که آشنایی کشاورزان با روش های نوین آبیاری ،اشتراک گذاری تجربیات ونحوه صحیح ورعایت اصول بهداشتی برداشت از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

    برچسب ها