عصر خودرو

با تایید وزیر اقتصاد:

دستورالعمل اصلاحی نحوه توقف و بازگشایی نماد ها، ابلاغ شد

عصر بازار- سازمان بورس و اوراق بهادار پس از تصویب دستورالعمل اصلاحی نحوه توقف و بازگشایی نمادها در هیات مدیره خود و با تایید وزیر اقتصاد، دستورالعمل مذکور را ابلاغ کرد.

دستورالعمل اصلاحی نحوه توقف و بازگشایی نماد ها، ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش از آغاز جلسه هیات دولت امروز در گفتگو با شادا در خصوص اهمیت این دستورالعمل، با مهم خواندن آن به سبب تاثیری که بر تعمیق شفافیت در بازار سرمایه دارد، ابراز داشت: از این پس اصل بر این است که نماد ها طی 60 الی 90 دقیقه بازگشایی شوند و در شرایط عادی نمادی بیش از 90 دقیقه متوقف نخواهد بود. در عین حال، بر اساس اصلاح برخی مفاد 6 دستور العمل مرتبط با نحوه توقف و بازگشایی نماد های حاضر در بازار سرمایه حداکثر زمان پیش بینی شده برای توقف نماد ها 20 روز است.

    دکتر مسعود کرباسیان ابراز داشت: بعد از 20 روز توقف نماد، ناشران می توانند تنها 10 روز دیگر درخواست مهلت کنند و پس از گذشت 30 روز توقف نماد امکان پذیر نخواهد بود.

    وی خاطرنشان کرد: در صورتی که ناشران طی 10 روز ابتدایی اطلاعات را افشا نکنند موضوع اعلام عمومی می شود و درخواست مجدد ارسال اطلاعات مالی از سوی سازمان بورس نیز به عموم اعلام خواهد شد. بعد از مدت تعیین شده نماد بازگشایی خواهد شد و اگر ناشری اطلاعات را افشا نکرده باشد از سوی سازمان بورس به فعالین بازار سرمایه اعلام می شود تا در معاملات خود این موضوع را در نظر بگیرند.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: در دستور العمل جدید مگر در مواردی که مشکلات قضایی وجود داشته باشد، نماد بیش از 30 روز بسته نخواهد بود و اختیار داد و ستد در زمان ابهام صورت های مالی به فعالین بازار سرمایه داده شده است.

    دکتر کرباسیان در پایان تاکید کرد: توسعه شفافیت و ایجاد شرایط مناسب برای نظارت هر چه بیشتر مردمی بر بخش های مختلف اقتصاد سیاستی است که با جدیت در وزارت اقتصاد به دنبال نهادینه سازی آن هستیم .

    برچسب ها