عصر خودرو

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عنوان کرد

توجه به ظرفیت‌های محلی هنگام جذب سرمایه‌گذار در مناطق آزاد

عصر بازار- دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر استفاده و توجه به ظرفیت‌های محلی تاکید و خاطرنشان کرد: هنگام جذب سرمایه ‌گذار در مناطق آزاد باید توسعه و منفعت جوامع محلی را در نظر گرفت. مناطق آزاد در مسیر دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی حرکت می کنند و این امر در چابهار به عنوان یکی از نقاط بسیار مهم و راهبردی کشور در حال پیگیری است.

توجه به ظرفیت‌های محلی هنگام جذب سرمایه‌گذار در مناطق آزاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مرتضی بانک در نشست با مدیر عامل، اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران سازمان مناطق آزاد چابهار افزود: رونق اقتصادی و رشد صنعتی، جذب سرمایه و توسعه صادرات از اهداف تحقق افق‌های پیش‌رو در مناطق آزاد است.

    بانک گفت: مناطق ویژه اقتصادی کشور تاکنون نشان داده‌اند که نقش مهمتری از مناطق آزاد در تولید و صادرات دارند به همین سبب باید نگاه ها به ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و توسعه این مناطق معطوف شود.

    وی با اشاره به اینکه چابهار می‌تواند از فرصت‌های ایجاد شده در اقتصاد بین‌المللی استفاده کند، افزود: کشورهای پاکستان، چین و هند جهش های بسیار بلندی در زمینه اقتصادی برداشته‌اند و چابهار می تواند از این جهش نهایت بهره را ببرد.

    دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه تصریح کرد: سیستان و بلوچستان می‌تواند نقطه اتصال ایران با آسیای میانه، شبه قاره هند و سایر نقاط مهم تجاری و اقتصادی دنیا باشد.

    وی خاطرنشان کرد: چابهار تنها راه دسترسی ایران به آب های آزاد اقیانوسی محسوب می شود و از نظر توسعه ارتباطات بین‌المللی خیلی حائز اهمیت است.

    بانک با بیان اینکه دولت اراده خود را در زمینه توسعه مناطق آزاد نشان داده است، گفت: برای رسیدن به اقتصاد شکوفا و کارآمد در مناطق آزاد نیازمند تلاش، جدیت و اجرای دقیق برنامه ها منطبق با اهداف و قانون هستیم.

    برچسب ها