عصر خودرو

معاون بازار شرکت بورس تهران مطرح کرد ؛

بخشنامه مهم صندوق‌های سرمایه گذاری

عصر بازار- معاون بازار شرکت بورس تهران ابلاغ بخشنامه جدید بورس به صندوق‌های سرمایه‌گذاری را اقدام مهمی برشمرد و گفت: بازگشایی نماد بانک‌ها به تدریج انجام خواهد شد.

بخشنامه مهم صندوق‌های سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، علی صحرایی درباره بخشنامه جدید سازمان بورس به تمام نهادهای مالی فعال در بورس و اوراق بهادار مبنی بر لزوم سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار قابل معامله در بورس ها و اعلام برخی مفاد اصلاحی و اساسنامه و امیدنامه صندوق های سرمایه گذاری ، اظهار داشت:‌ این بخشنامه در راستای سیاست های کلان کشور است و باعث می شود که سود سپرده های بانکی در راستای سیاست های کلان بانک مرکزی باشد. 

    معاون بازار شرکت بورس تهران این اقدام را اتفاق مهمی قلمداد کرد و افزود:‌ این بخشنامه راه‌های فرار را خواهد بست و نشان می دهد که مقام پولی کشور مُصر است که وضعیت سود در کشور را ساماندهی کند.

    وی ابلاغ چنین بخشنامه ای را باعث کاهش هزینه های تامین مالی در کشور دانست و اظهارداشت: با این امر مردم منابع مالی را به سمت کسب و کارها خواهند برد و سرمایه گذاری های بدون ریسک و به صورت بلندمدت با نرخ های سود تعیین شده توسط بانک مرکزی خواهد بود.

    این مقام مسئول در بورس تهران با اشاره به نرخ سود سپرده های یکساله تعیین شده در نظام بانکی کشور عنوان کرد: به هر حال بخشنامه جدید نشان می دهد که عزم و اراده جدی برای نظم بخشیدن به نرخ سود وجود دارد و راه‌های دور زدن نرخ های تعیین شده را می بندد.

    صحرایی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قرار است نمادهای متوقف بانک ها در بورس بازگشایی شود؟ گفت: بازگشایی نماد بانک ها در بورس به صورت تدریجی خواهد بود.

    برچسب ها