عصر خودرو

روسیه بزرگترین خریدار طلا در جهان شد

عصر بازار- «شورای جهانی طلا» در تازه‌ترین گزارش خود عنوان کرد که روسیه طی ۱۰ سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۲۵۰ تن طلا خریداری کرده که بزرگترین خریدار رسمی طلا در جهان محسوب می‌شود.

روسیه بزرگترین خریدار طلا در جهان شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، «شورای جهانی طلا» در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، بانک مرکزی روسیه در بیش از یک دهه گذشته سرعت خرید طلا را به بیش از دو برابر افزایش داده و بیش از یکهزار و 250 تن به ذخایر طلای خود افزوده است.

    این در حالی است که با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی «شورای جهانی طلا»، روسیه بعنوان بزرگ ترین خریدار رسمی طلا در جهان شناخته می شود.

    در این گزارش به این نکته اشاره شده که خرید طلای بانک مرکزی روسیه در سه ماه دوم سال جاری میلادی، 38 درصد از مجموع خرید طلای بانک های مرکزی جهان را به خود اختصاص داده است.

    این در حالی است که سیاست خرید طلا از سوی بانک مرکزی روسیه در راستای اجتناب از خرید ارزهای خارجی بویژه دلار آمریکا در بیش از دو سال اخیر کلید خورده است.

    «شورای جهانی طلا» اعلام کرد، در حال حاضر روسیه ششمین دارنده بزرگ ذخایر طلای جهان است که این ذخایر طلا، 17 درصد از ثروت ملی این کشور را در بر می گیرد.

    کارشناسان این نهاد بین المللی معتقد هستند، اگر روسیه با همین سرعت به افزایش خرید طلا تا پایان سال جاری میلادی ادامه دهد، میانگین خرید طلای این کشور از سال 2015 میلادی به بعد 200 تن در سال خواهد بود.

    بر همین اساس، روسیه در حال حاضر بعنوان سومین تولید کننده بزرگ طلای جهان محسوب می شود؛ ضمن اینکه بانک مرکزی روسیه از طریق بانک های تجاری اقدام به خرید این فلز گرانبها از صاحبان داخلی معادن طلا در این کشور می کند.

    «شوراری جهانی طلا» در گزارش خود عنوان کرد، امروز روسیه یک بازیگر مهم در عرضه و تقاضای بازار جهانی طلا تلقی می شود.

    بر پایه این گزارش، «سرجی کاشوبا» رئیس اتحادیه تولید کنندگان طلای روسیه گفت: روسیه طی 10 سال گذشته 300 تن طلا از طریق استخراج از معادن تولید کرده که این رقم تا سال 2030 میلادی به 400 تن خواهد رسید.

    برچسب ها