عصر خودرو

رییس اتحادیه طلافروشان یزد :

افزایش ارزش افزوده، طلا را از سرمایه به کالا تبدیل می‌کند

عصر بازار- از سالیان دور طلای یزد به عیار بالای خود و هنر صنعتگران آن شهره بوده است به طوری که نه تنها فعالان این حوزه بلکه مردمان این دیار نیز با خرید طلا از آن به عنوان سرمایه ‎‎ ای برای فروش در زمان نیاز بهره می ‎‎ بردند ولی در بازار راکد کنونی و به دنبال افزایش ارزش افزوده طلا، بیم آن می ‎‎ رود که این سرمایه به کالا تنزل یابد .

افزایش ارزش افزوده، طلا را از سرمایه به کالا تبدیل می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، «رضا نوری» رییس اتحادیه طلافروشان یزد ، می‌گوید: طلای یزد به دلیل عیار 20 آن، برندی جهانی است چرا که برای به دست آوردن چنین عیاری باید شمش را ذوب کنند که این موضوع هزینه زیادی را به دنبال دارد .

    وی از برتری طراحی و رنگ طلای یزد در مقایسه با استان ‎‎ های برتر کشور در این صنعت خبر می ‎‎ دهد و تصریح می ‎‎ کند: استان ‎‎ های اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و تهران در صنعت طلا ‎‎ سازی از رقیبان سرسخت یزد محسوب می ‎‎ شوند ولی خوشبختانه استان یزد هنوز هم در این صنعت پیشرو است .

    نوری با اشاره به صادرات 80 درصدی طلای 18 عیار استان به شهرهای دیگر کشور، اظهار می ‎‎ کند: اقبال یزدی ‎‎ ها بیشتر خرید طلای 20 عیار است لذا بخش اعظمی از طلای 18 عیار استان به استان ‎‎ های دیگر فرستاده می ‎‎ شود .

    وی یادآور می ‎‎ شود: البته تلاش‏های زیادی برای صادرات طلا به خارج از کشور نیز صورت گرفته است ولی تولیدکنندگان استان به دلیل وجود برخی مشکلات از صادرات طلا به خارج از کشور صرف ‎‎ نظر کرده ‎‎ اند .

    وی در مورد اقدامات استان در رابطه با ارتقای طراحی جواهرات هم عنوان می ‎‎ کند: اتحادیه طلافروشان استان یزد تنها اتحادیه ‎‎ ای در کل کشور است که برای اولین بار اقدام به برگزاری کلاس ‎‎ های آموزشی طراحی دستی جواهرات و طراحی مدرن آنها با رایانه کرده است .

    رییس اتحادیه طلافروشان یزد در این باره از همکاری اداره کل فنی و حرفه ‎‎ ای با اتحادیه طلافروشان خبر می ‎ دهد و می ‎‎ گوید: در این رابطه کارآموزان از طرف فنی و حرفه ‎‎ ای آموزش داده و پس از تکمیل دوره آموزشی با دریافت مدرک معتبر، وارد بازار می ‎‎ شوند .

    وی در مورد مشکلات صنعتگران طلاساز یزدی نیز می ‎‎ گوید: متاسفانه با وجود رکود حاکم بر بازار در سالهای اخیر، اکثر کارگاه ‎‎ های طلاسازی استان با ظرفیت 20 درصد خود مشغول به کار هستند .

    نوری ارزش افزوده بالای تحمیل شده از سوی اداره اقتصاد و دارایی را یکی دیگر از مشکلات این حوزه برمی ‎‎ شمارد و عنوان می ‎‎ کند: علاوه بر این اداره کل استاندارد استان در ازای خدماتی که در رابطه با سنجش عیار جواهرات به کارگاه ‎‎ ها ارائه می ‎‎ دهد، از تولیدکنندگان سالیانه مبلغ یک میلیون تومان دریافت می ‎‎ کند که موجب نارضایتی فعالان این صنعت شده است .

    وی به شعار امسال اشاره می ‎‎ کند و می ‎‎ گوید: صنعت طلا ‎‎ سازی یزد با توجه به ظرفیت ‎‎ های بالایی که دارد می ‎‎ توانند در فراهم کردن فرصت ‎‎ های شغلی جدید نقش به سزایی داشته باشد ولی وضعیت کنونی حتی برخی از فعالان این صنف را به کناره ‎‎ گیری از شغلشان واداشته است .

    نوری در این باره اظهار می ‎ کند: صنعتگران طلاساز استان نیازی به حمایت مالی دولت ندارند ولی تنها خواسته آنها کاهش سخت‏ ‎ گیری ‎‎ ها در این حوزه است .

    وی خاطرنشان می ‎‎ کند: 9 درصد از سود طلا ‎‎ فروشان به عنوان مالیات به دولت پرداخت می ‎‎ شود و تنها هفت درصد از سود آنها به فعالان این صنعت می ‎‎ رسد که این میزان نیز با کاهش چهار درصد سود در ازای زیان طلا‏‏فروش، به تنها  چهار درصد سود خالص کاهش می ‎‎ یابد به طوری که در نهایت شخصی که طلا را به عنوان سرمایه خریداری می‏‏کند پس از فروش آن، هزینه‏‏ای کمتر از هزینه اولیه خود به دست خواهد آورد .

    رییس اتحادیه طلافروشان یزد در پایان نیز با اشاره به افزایش ارزش افزوده طلا، اظهار می ‎‎ کند: در حال حاضر این ارزش افزوده به جای این که از اجرت طلا کسر شود، از قیمت اصل طلا کم می‌شود لذا به خریدار و فروشندگان طلا ضرر می‌رساند و ادامه این روند می‌تواند به مرور زمان، طلا از حالت سرمایه خارج و به کالا تبدیل کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو