عصر خودرو

مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو :

ظرفیت تولید خودرو به سه برابر افزایش می یابد

عصر بازار-به دنبال پذیره نویسی ۲۰ درصدی از سهام جدید ناشی از سلب حق تقدم گروه اقتصادی کرمان خودرو ، مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو در جمع خبرنگاران بورسی در سالن اجتماعات فرابورس گفت: صنایع خودروسازی کرمان در سال ۹۴ توانسته زیان ۲۶ میلیون تومانی را در سال ۹۵ به سود ۶.۳ میلیارد تومانی تعدیل کند.

ظرفیت تولید خودرو به سه برابر افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ،همچنین سود تلفیقی این شرکت در سال 95 به 45.5 میلیارد تومان رسیده است.
    مهران امیرزاده با اشاره به عدم بدهی شرکت در حال حاضر،درخصوص شرکت های فرعی گفت: درشرکت آرمان موتور ارگ با 95 درصد سهم ،در شرکت خدمات و تجارت بم خودرو با مالکیت 96 درصدی و در مدیران خودرو،10 درصد سهام را در اختیار داریم.
    وی با بیان اینکه مدیران خودرو در یک دوره کوتاه توانسته مقدار تولید را از 5 هزار در سال 94 به 70 هزار در سال 95 برساند،گفت: سود انباشته این شرکت در پایان سال 94 بالغ بر 250 میلیارد تومان بوده که در سال 95بخشی از سود انباشته به افزایش سرمایه تعلق گرفته و در سال جاری نیز میزان 150 میلیارد تومان سود عاید شده است.مجمع سالانه این شرکت با توجه به حضور شریک چینی با تاخیر برگزار خواهد شد.
    مدیرعامل کرمان موتور درخصوص سود شرکت آرمان موتور ارگ بم نیز اظهار داشت:  در سال 94 میزان 48 میلیارد تومان و در سال 95، 88 میلیارد تومان سود داشته است.
    امیرزاده میزان سود شرکت بم خودرو را نیز در سال 94 میزان 6.4 میلیارد تومان و در سال 95 میزان 13.6 میلیارد تومان عنوان کرد.
    وی همچنین هدف از ورود  گروه اقتصادی کرمان خودرو به بورس را تامین مالی برای راه اندازی یک خط رنگ پیشرفته طی همکاری با شرکت "دور" آلمان عنوان کرد و گفت : جهت تجهیز این خط رنگ به 170 میلیارد تومان معادل 47 میلیون یورو نقدینگی نیاز است .
    وی تصریح کرد: همچنین به زودی سرمایه شرکت از 402 میلیارد تومان به 500 میلیار دتومان افزایش می یابد و ظرفیت تولید خودرو در این گروه به سه برابر حجم کنونی افزایش می یابد.
    وی سود انباشته سال جاری را 66 میلیارد تومان و برای سال 97 میزان 106 میلیارد تومان را پیش بینی کرد. همچنین در پیش بینی سود خالص سال جاری،70 میلیارد تومان،سال 97 میزان 143میلیارد تومان،سال 98 میزان 200 میلیارد تومان و برای سال 99 میزان 238 میلیارد تومان سود خالص براورد شده است.

    مدیرعامل کرمان خودرو سود هر سهم سال جاری را 140 ریال و برای سال های آتی به ترتیب 287 ریال،403 ریال و 478 ریال برای سال 99 براورد کرد.
    امیرزاده در خصوص اهداف آتی پس از افزایش سرمایه گفت: با توجه به پیش بینی تولید خودرو در منطقه ارگ بم،اصلاح فاز زنجیره تامین قطعات و مجموعه خودرو را در دستور کار داریم.همچنین ساخت رینگ های آلومینیومی و بلوک سیلندر و سر سیلندر و مذاکره با یک برند غربی  نیز در دستور کار است.
    وی با اشاره به پیش بینی افزایش تولید خودرو در این گروه خودرویی گفت: پیش بین تولید 60 هزار خودرو در سال جاری و افزایش آن تا افق 1400 به 155 هزار خودرو و 20 هزار میلیارد تومان فروش برنامه ریزی شده است.
    امیرزاده با اشاره به اینکه موضوع اصلی انتشار این اوراق،توسعه مالکیتی و آوردن سهامداران جدید علاوه بر افزایش کیفیت خط رنگ است،گفت: این شرکت آلمانی متعهد شده به مدت 3 سال نیروها را در ایران آموزش داده تا حوزه خط رنگ،بومی سازی شود که با حصول این کیفیت موفق به صادرات محصولات نیز خواهند شد.

    برچسب ها