عصر خودرو

مدیر شرکت توتال مطرح کرد:

توتال، توسعه میدان گازی پارس جنوبی را ادامه می‌دهد

عصر بازار- پاتریک پویان گفت: توتال، علی‌رغم تهدیدهای ترامپ قصد دارد، توسعه میدان گازی پارس جنوبی را ادامه دهد.

توتال، توسعه میدان گازی پارس جنوبی را ادامه می‌دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، به رغم افزایش نگرانی ها از احتمال اقدام ترامپ برای وضع تحریم های بیشتر علیه ایران از طریق خارج شدن از توافق هسته ای، شرکت فرانسوی توتال قصد دارد، توسعه میدان گازی پارس جنوبی در این کشور را ادامه دهد.

    پاتریک پویان، مدیر شرکت توتال اظهار کرد: زمانیکه در ماه جولای قرارداد چند میلیارد دلاری با ایران را به امضا رسانده، می دانستیم پای در مسیری «پر دست انداز» می گذاریم اما من ترجیح می دهم مشکلی برای حل کردن و فرصتی در اختیار داشته باشم، به جای اینکه هیچ فرصتی را امضا نکنم.

    وی که در واشنگتن صحبت می‌کرد، افزود: ما متعهد به توافق منعقده هستیم که به موجب آن باید بخشی از میدان پارس جنوبی را توسعه دهیم.

    این سخنان در حالی ایراد می شود که ترامپ در حال سبک، سنگین کردن تایید مجدد این موضوع در 15 اکتبر است که آیا ایران به توافق هسته ای پایبند بوده است یا نه. اگر رئیس جمهوری آمریکا پایبندی ایران را دوباره تایید نکند، کنگره 60 روز فرصت خواهد داشت تا در خصوص وضع مجدد تحریم ها علیه تهران تصمیم گیری نماید.

    محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران هفته گذشته گفته بود؛ فکر می‌کند ترامپ توافق هسته ای را دوباره تایید نخواهد کرد.

    اما پویان گفته؛ نظری در مورد اینکه چه اتفاقی رخ خواهد داد ندارد، من نمی‌دانم ترامپ چه تصمیمی خواهد گرفت و نمی دانم کنگره به صورت گام به گام چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.

    مدیر شرکت توتال همچنین اضافه کرده که توتال در خصوص همکاری تجاری خود با ایران هیچ‌گونه فشاری را از دولت آمریکا نپذیرفته و اینکه وی با هیچ سناتور آمریکایی ای در خصوص موضوع توافق هسته ای صحبت نکرده است.

    پویان گفت: من هیچ دستوری از دولت فرانسه و آمریکا دریافت نمی‌کنم و به این واقعیت احترام می‌گذارم که هر کشوری می تواند سیاست خارجی خودش را داشته باشد و  ما این سیاست ها را مد نظر قرار می دهیم.

    برچسب ها