عصر خودرو

مدیر بانک آلمانی:

بانکهای بسیاری در اروپا آماده همکاری با ایران هستند

عصر بازار- مدیر بخش خدمات مالی بانک آلمانی «KPMG» در مجمع ایران و اروپا گفت: ایران گامهای مهمی در مسیر جذب فاینانس و منابع مالی خارجی برداشته و بانکهای بسیاری در اروپا آماده همکاری با ایران هستند.

بانکهای بسیاری در اروپا آماده همکاری با ایران هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، 'اولریش فان زانتیر' مدیر بخش خدمات مالی بانک KPMG آلمان امروز (سه شنبه) در سخنرانی خود در آغاز جلسه صبح سه شنبه چهارمین مجمع ایران و اروپا گفت: پس از برداشته شدن تحریم ها اقدامات خوبی در مسیر بهبود اقتصادی ایران انجام شده هر چند هنوز انتظارات بطور کامل محقق نشده و کارهای بیشتری باید انجام شود.
    فان زانتیر در این سخنرانی با موضوع 'رسیدن به استانداردهای جهانی در بانکداری' به ارائه توضیحاتی در باره مسائل مربوط به داد و ستدهای بانکی و مالی با ایران پرداخت و گفت: فاینانس و جذب اعتبار خارجی از چالش های مهم بوده است و ایران گامهای خوبی در این مسیر برداشته اما لازم است که اقدامات بیشتری انجام شود.
    وی افزود: توصیه ما به شرکتها و بانکهای اروپایی این است که جلو بروید و با ایران کار کنید؛ اگر شرکتها جلو بروند به تبع آنها دولتها نیز خود را تطبیق خواهند داد زیرا کار با ایران منافع زیادی برای تجارت بین المللی دارد.

    ** تهدید بازگشت تحریمها مانع کار تمام شرکتها و بانکها نیست
    این مدیر بانکی آلمانی در پاسخ به سوال یکی از حاضران در خصوص موضوع خطر 'بازگشت تحریم ها' (snap back) گفت: من سیاستمدار نیستم اما برداشت من این است که خارج از آمریکا همه خواستار کار با ایران هستند. اروپایی ها خواستار بازگشت تحریمها نیستد.
    وی افزود: من خوشبین هستم؛ هر چند موضوع بازگشت تحریمها یک نگرانی است و موجب اکراه برخی شرکتها از کار با ایران می شود، اما با اطمینان می گویم که هزاران بانک و شرکت متوسط و کوچک و شماری از شرکتهای بزرگ هستند که آماده کار با ایران هستند.

    ** تشریح نتایج نظرسنجی موسسه ایران پل
    در آغاز جلسه صبح سه شنبه ، امیر فرمنش از موسسه نظرسنجی 'ایران پل' (Iran Poll) به تشریح نتایج یکی از نظرسنجیهای اخیر این موسسه پرداخت و خاطرنشان کرد که ایرانیان به موفقیت برجام و همچنین تجارت خارجی خوشبین هستند.
    به گزارش ایرنا ، مجمع ایران و اروپا (EIF) چهار سال پیش با هدف تقویت و حمایت از دیپلماسی تجاری بین ایران و غرب تاسیس شد. این مجمع فرصت مهمی برای تبادل اطلاعات، شبکه سازی و ایجاد روابط کاری بین مقامات و مدیران بخشهای مختلف تجاری و صنعتی با سیاستگذاران ، و همچنین فرصتی برای گردهمایی سالانه مقامات ارشد تجاری، دولتی و جامعه مدنی متعهد به توسعه اقتصادی ایران فراهم می سازد.
    بحث ها و رایزنی های فشرده و رو در روی این هفته اصحاب صنعت، تجارت و سیاست از ایران و اروپا در چهارمین نشست مجمع ایران و اروپا در 'دولدر گراند هتل' زوریخ ، می تواند راه‌ را برای گسترش و تعمیق همکاری‌های پایدار آینده هموار سازد.

    برچسب ها