عصر خودرو

لاریجانی اعلام کرد؛

همکاری ایرلند در تسهیل روابط بانکی با ایران

عصر بازار- رئیس مجلس شورای اسلامی جذب سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های نو و پاک را از جمله اولویت‌های کشور در برنامه ششم توسعه عنوان کرد و از همکاری ایرلند برای تسهیل در روابط بانکی ایران خبر داد.

همکاری ایرلند در تسهیل روابط بانکی با ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، علی لاریجانی در نشست خبری مشترک با «دنیس او دونوان» رئیس مجلس سنای ایرلند که صبح امروز (سه شنبه، 11 مهرماه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از سفر رئیس مجلس سنای ایرلند و هیأت همراه به ایران گفت: روابط ایران و ایرلند روابطی پایدار است و این سفر پایه‌های آن را تقویت می کند.

    وی با بیان مذاکرات خوبی که در زمینه های مختلف با هیأت پارلمانی ایرلند صورت گرفت، عنوان کرد: در خصوص همکاری های پارلمانی خوشبختانه گروه‌های دوستی پارلمانی فعالی داریم که توسعه همکاری ها را در این زمینه پیگیری کرده و باعث می شوند سطح روابط تو کشور در حوزه های مختلف افزایش یابد.

    رئیس مجلس با بیان اینکه براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور اولویت های خود را در جلسه مشترک برای هیأت ایرلندی توضیح دادیم، اظهارداشت: در این رابطه به جذب سرمایه گذاری در حوزه انرژی های نو و پاک و تأمین تجهیزات حوزه های پزشکی و انرژی به معنای نفت و گاز تأکید شد.

    لاریجانی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم تجار ایرانی از ظرفیت های ایجاد شده بهره ببرند، تأکید کرد: این امیدواری را نیز داریم که دوستان ایرلندی نیز در تسهیل روابط بانکی تلاش کنند.

    رئیس قوه مقننه ادامه داد: در حوزه های همکاری های بین المللی نیز هم نظر بودیم به ویژه بر این مسأله تأکید شد که باید بر توافق بین المللی هسته ای همگی پایبند باشند.

    وی رایزنی درباره مسائل منطقه ای را از دیگر محورهای مذاکرات دو طرف برشمرد و ابراز داشت: درباره بحران تروریسم در منطقه صحبت کردیم که دو طرف نسبت به این موضوع حساس بودند و هرگونه هرج و مرج طلبی در منطقه را محکوم می کنیم.

    رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت سفر رئیس مجلس سنای ایرلند به تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم سطح روابط تجاری، سیاسی و امنیتی افزایش پیدا کند.

    برچسب ها