عصر خودرو

اختصاص ۲ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی به صادرکنندگان

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به بسته ابلاغی معاون اول رئیس هوری برای توسعه صادرات گفت: در این بسته پرداخت بیش از ۲ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی با نرخ سود چهار درصد و افزون بر ۲۲ هزار میلیارد ریال منابع ریالی با نرخ ترجیحی برای کمک به واحدهای صادرکننده پیش بینی شده است.

اختصاص ۲ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی به صادرکنندگان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایران آنلاین  ، «مسعود کرباسیان» امروز (سه شنبه) در نخستین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در دولت دوازدهم در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در تشریح تصمیمان این جلسه، افزود: جلسه امروز 2 جمع بندی مهم داشت که نخستین آن درخصوص واحدهای صادرکننده بویژه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در سال های 90 و 91 بود؛ این واحدها باید با نرخ ارزی که تسعیر می شود به تسویه حساب بپردازند.

    به گفته این مقام مسئول، با رایزنی های انجام شده با نمایندگان مجلس و همچنین کارگروه مربوطه، مقرر شد در دولت تصمیماتی برای اصلاح آیین نامه ها و همچنین هماهنگی بین وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان برنامه و بودجه برای انجام این کار صورت گیرد.
    وی اظهار داشت: دستور کار دوم جلسه امروز درخصوص تجدید ارزیابی دارایی های واحدهایی بود که مشمول ماده 141 قانون تجارت می شدند و اگر این شرکت ها بیش از 50 درصد سرمایه خود را از دست می دادند به بحران دچار و در نهایت ممکن است به ورشکستگی کشیده شوند.
    کرباسیان ادامه داد: در این زمینه مقرر شد تا موضوع از سوی شورای گفت وگو به دولت ارائه شود تا در لایحه بودجه سال 97 کل کشور گنجانده شود.
    وی با اشاره به ابلاغیه ریاست جمهوری برای اولویت وزارتخانه ها یعنی تولید و اشتغال، خاطرنشان کرد: از جمله موضوعات، اصلاح نظام بانکی است که لایحه مربوطه تقدیم مجلس شده و کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری آن است.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: موضوع دوم، کاهش نرخ سود سپرده ها است که فضای خوبی را برای کاهش سود تسهیلات بانکی فراهم خواهد کرد.
    وی بیان داشت: فعال کردن بازار سهام و بورس موضوع سوم است که طی آن اجازه دادیم اوراق در بازار ثانویه تبدیل شود تا پیمانکاران بتوانند اوراق مشارکت را در بازار عرضه کنند.

    تمدید مهلت پرداخت پول سهامداران سهام عدالت
    وی خبر داد: مهلتی که برای سهامداران سهام عدالت برای پرداخت پولشان به منظور محقق شدن مالکیت سهامشان در نظر گرفته شوده بود، از سوی شورای عالی سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی تا یک ماه دیگر تمدید شد و دارندگان این سهام می توانند با مراجعه به سایت سازمان خصوصی سازی از این فرصت استفاده کنند.

    برچسب ها