عصر خودرو

قیمت نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت امروز با ۲۶ سنت، معادل نیم درصد کاهش به ۵۵ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، در حالی که نشانه هایی مشاهده شده مبنی بر اینکه مازاد عرضه جهانی نفت احتمالا با سرعتی که برخی انتظار داشتند کاهش نخواهد یافت، قیمت نفت امروز برای دومین جلسه متوالی کاهش یافت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 15 سنت، معادل 0.3 درصد کاهش به 50 دلار و 43 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا دیروز نیز افت 2.1 درصدی را شاهد بود.

    قیمت نفت خام آمریکا در سه ماهه سوم امسال که 3 روز قبل به اتمام رسید رشدی حدودا 12 درصدی را پشت سر گذاشت که بالاترین میزان رشد سه ماهه از سه ماهه دوم سال 2016 تاکنون بود، اما قیمت این شاخص نفتی اکنون نسبت به بالاترین رقم 6 ماه اخیر که روز پنجشنبه به ثبت رسید، حدود 5 درصد افت کرده است.

    قیمت نفت برنت نیز امروز با 26 سنت، معادل نیم درصد کاهش به 55 دلار و 86 سنت در هر بشکه رسید. در جلسه قبلی قیمت نفت برنت 1.2 درصد افت کرده بود.

    نفت برنت در سه ماهه سوم امسال رشدی حدودا 20 درصدی را به ثبت رساند که بیشترین افزایش در میان سه ماهه های سوم سال از سال 2004 تاکنون بود. قیمت نفت برنت هفته گذشته تا رقم 59 دلار و 49 سنت بالا رفته بود. اما اکنون نسبت به آن رقم حدود 6 درصد افت کرده است.

    جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «در حالی که تقاضای فصل تابستان دارد جای خود را به تقاضا برای نفت در فصل سرما می دهد، سه ماهه پایانی سال چندان نسبت به قیمت نفت مهربان نخواهد بود... تعداد زیادی از پالایشگاه ها در این فصل از سال عملیات تعمیر و نگهداری را در برنامه دارند، بنابراین تقاضا پایین تر خواهد آمد.»

    عراق اعلام کرده، صادراتش در ماه سپتامبر از میادین جنوبی این کشور اندکی افزایش یافته است. تحقیق اوپک نیز نشان داده که میزان کل تولید اوپک در ماه سپتامبر اندکی رشد داشته است.

    برچسب ها