عصر خودرو

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار:

دستور العمل نحوه بازگشایی نمادها اصلاح شده است

عصر بازار- در صورت انتشار صورت های مالی حسابرسی شده در سامانه کدال، برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و رعایت کامل مفاد دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، نماد معاملاتی بانک ها بازگشایی می شود.

دستور العمل نحوه بازگشایی نمادها اصلاح شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، سعید محمد علیزاده، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان مطلب فوق در خصوص مشکلات موجود در نظام بانکداری به دلیل تاخیر یا عدم ارائه اطلاعات طی یک سال گذشته گفت: باتوجه به اهمیت بحث شفاف سازی بیشتر بازار سرمایه، ارائه اطلاعات به موقع توسط ناشران یکی از الزامات هیئت مدیره شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران است و بانک ها نیز از این امر مستثنی نیستند.

    وی ادامه داد: باعنایت به تفاهم نامه منعقد شده اخیر وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی در خصوص حل و فصل موضوع، بانک ها موظف به ارائه صورت های مالی حسابرسی شده به بانک مرکزی و اخذ مجوز برگزاری مجمع هستند.

    به گفته مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، فرایند اخذ گزارش حسابرس نسبت به صورت های مالی بانک ها و ارائه این صورت ها به بانک مرکزی در حال انجام است و در صورت اخذ مجوز برگزاری مجمع از بانک مرکزی، مشکلی برای برگزاری مجمع وجود ندارد.

    علیزاده با بیان اینکه توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی بر اساس دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق تهران و فرابورس ایران صورت می پذیرد، گفت: برای رعایت یکسان حقوق سهامداران فعلی و آتی، بازگشایی نماد های معاملاتی منوط به انتشار و افشای کامل اطلاعات مطابق مفاد دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان است.

    وی تاکید کرد: موضوع تخلفات احتمالی نقض مفاد قانون و دستورالعمل های مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار توسط هیئت مدیره شرکت های مذکور، از طریق طرح در کمیته پیگیری تخلفات سازمان، در حال پیگیری است.

    مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان شد: طی چند ماه گذشته بررسی های وسیعی برای بازنگری دستورالعمل های توقف و بازگشایی نماد ها با هدف کاهش زمان توقف انجام شده و با کسب نظر از فعالان و متخصصان بازار، اصلاحات وسیعی در دستورالعمل ها انجام شده که به تصویب هیئت مدیره سازمان رسیده است.

    وی ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن این مقررات شاهد کاهش زمان توقف نمادها در آینده نزدیک باشیم.

    برچسب ها