عصر خودرو

وزیر اقتصاد در جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی تاکید کرد؛

اولویت دولت در خصوصی سازی، واگذاری از طریق سازمان بورس است

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی در هفتادمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: سیاست دولت در خصوصی سازی، واگذاری به بخش خصوصی واقعی با اولویت واگذاری از طریق سازمان بورس است.

اولویت دولت در خصوصی سازی، واگذاری از طریق سازمان بورس است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) ،مسعود کرباسیان در این نشست با بیان این مطلب اظهار داشت: پیگیری های دولت نباید منجر به توقف کار واگذاری شود بلکه باید سهامدار واقعی بیاید و کار را در دست بگیرد.

    وی همچنین در خصوص مشکلات مربوط به شرکتهای "هپکو" و "آذرآب" نیز گفت: مشکلات و مسایل پیش آمده مربوط به این دو شرکت را به حساب خصوصی سازی نگذاریم؛ زیرا آذرآب و هپکو توسط سازمان خصوصی سازی واگذار نشد.

    کرباسیان خاطرنشان کرد: هپکو یک واحد بزرگ ماشین سازی است که چندین هزار تن سازه در حال اجرا داشته و باید جوابگو سفارشات مشتریان خود باشد.

    در ادامه این جلسه، پیگیری مصوبه شصت و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص "اعتراض به اجرای حکم ماده 46 قانون رفع موانع تولید" و پیشهادات اصلاح آن و نیز پیگیری مصوبه شصت و چهارمین نشست شورا در خصوص "موضوع تعلق مالیات بر افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی دارایی های اشخاص حقوقی" مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    همچنین در این جلسه موضوعاتی چون؛ بررسی مشکلات ناشی از حفظ قدرت خرید اسناد خزانه اسلامی موضوع آیین نامه اجرایی بند (ه) تبصره 5 قانون بودجه 1396 و بررسی مشکلات ناشی از وجود واسطه گری و عدم حفظ ارزش اوراق مشارکت طرحهای عمرانی دولت (با هدف تسویه بدهی پیمانکاران حوزه صنعت احداث) در فرآیند فروش آنها، در دستور کار شورا قرار گرفت.

    برچسب ها