عصر خودرو

بانک گلمن ساچ آمریکا پلت فورم تجارت بیت کوین راه اندازی می کند

عصر بازار- «گلمن ساچ» بعنوان اولین بانک آمریکایی است که برای پاسخگویی به علاقمندی مشتریان خود برای تجارت با بیت کوین، سامانه ای را در این حوزه راه اندازی می کند.

بانک گلمن ساچ آمریکا پلت فورم تجارت بیت کوین راه اندازی می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا  ، بانک «گلمن ساچ» آمریکا در حال بررسی ایجاد یک پلت فورم برای انجام عملیات های جدید تجاری با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی است؛ البته این طرح در مراحل مقدماتی قرار دارد.

    همچنین سخنگوی «گلمن ساچ» گفت: در پاسخ به علاقمندی مشتریان خود به ارزهای دیجیتال در حال راه اندازی سامانه ای در این حوزه هستیم که بتوانیم بهترین خدمات را در این فضا به مشتریان خود  ارائه دهیم.

    از سویی دیگر این بانک آمریکایی در مقایسه با سایر بانک های آمریکایی، نگاهی جدی تر به بیت کوین دارد و برخی از بانک های آمریکایی مانند «مورگان استنلی» بیشتر بر روی فناوری «بلاک چین» تمرکز دارند که وجود شخص ثالث را برای تراکنش حذف می کند.

    این در حالی است که مدیر عامل بانک «جی پی مورگان چیس» در ماه گذشته میلادی، گفت: ارز دیجیتالی یک نوع کلاهبرداری است و پایان خوشی نخواهد داشت. البته برخی از بانک های دیگر هم سرمایه گذاری با بیت کوین را یک نوع سرمایه گذاری هرمی و نامشروع اعلام کرده بودند.

    گفته می شود که «گلمن ساچ» با راه اندازی سامانه تجارت بیت کوین و نوسان بالای قیمت آن سود خواهد برد؛ ضمن اینکه به گفته کارشناسان حوزه ارز رمزنگار در «وال استریت»، شرکت های هوشیار در «وال استریت» فرصت دارند تا بازار را به سمت ارائه خدمات مالی هدایت کنند تا صنعت ارز رمزنگار رونق پیدا کند.

    از سویی دیگر ارائه خدمات نوین و ایجاد لینک های اقتصادی که ریشه در ارزهای دیجیتالی دارند می تواند به این صنعت جدید کمک کند تا مرسوم شود.

    بر همین اساس ارزش هر واحد بیت کوین از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون تقریبا 5 برابر شده و به بیش از 4 هزار و 400 دلار رسیده که علت اصلی سیر نجومی آن به شرط بندی تجار برای افزایش روز افزون این ارز دیجیتال بر می گردد.

    برچسب ها