عصر خودرو

یک فعال بورس:

تسهیلات لیزینگ به کالای سرمایه ای تخصیص یابد نه خودرو

عصر بازار- مدیرعامل یک شرکت تازه وارد به بازار سرمایه گفت: تاکنون بیشتر تسهیلات لیزینگ به خرید خودرو مربوط بود اما با تمرکز این خدمات بر کالای سرمایه ای، به تضمین سودآوری این صنعت و توسعه فرایند تولید کمک می شود.

تسهیلات لیزینگ به کالای سرمایه ای تخصیص یابد نه خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶:۰۰

     

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا،  محمدتقی صافدل در نشست خبری عرضه سهام در فرابورس، بیان داشت: صنعت تازه کار لیزینگ، در یک بخش خاص از اقتصاد فعالیت دارد بنابراین همانند بانک ها نمی تواند سهم بزرگی را داشته باشد.

    صافدل ادامه داد: حدود 40 واحد لیزینگ در کشور فعالند که 15 واحد آن، مجوز بانک مرکزی را دریافت کرده اند.
    وی یادآور شد: برای اعطای تسهیلات لیزینگ، وثیقه ها و تضمین های کافی دریافت می شود تا ریسک اعطای این تسهیلات کاهش یابد.
    این فعال بورسی درباره تاثیر سود بانکی بر صنعت لیزینگ گفت: از کاهش سود بانکی، ضرری متوجه شرکت های لیزینگ نمی شود، زیرا تسهیلات لیزینگ، سه ساله است و با استفاده از شیوه های مختلف می توان سودآوری را تضمین کرد.
    به گفته وی، شرکت لیزینگ «ایران و شرق» (ولشرق) به عنوان هشتادونهمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شده است و در گروه واسطه گری های مالی و پولی، در زمینه هایی مانند تجهیزات پزشکی، صنعتی و ساختمان فعالیت دارد.
    قرار است 10 درصد سهام این شرکت (معادل 300 میلیون سهم) در روزهای آتی توسط سهامدار عمده که سرمایه گذاری تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است، عرضه شود.
     لیزینگ نوعی اجاره اعتباری و مجموعه‌ای از فعالیت‌های اعتباری تخصصی از نوع اجاره است که بر اساس آن در قراردادی بین 2 یا چند شخص حقیقی یا حقوقی (شرکت و سازمان)، بهره‌برداری از یک کالا یا منفعت کالای سرمایه‌ای (یا مصرفی) با دوام، واگذار می‌شود.

    برچسب ها