عصر خودرو

یک تولیدکننده پسته کرمان؛

باغداران خواهان آغاز معامله پسته در بورس کالا هستند

عصر بازار- مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده پسته گفت: عرضه پسته در بورس کالای ایران باعث سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار پسته، جلوگیری از نوسان قیمتی، کوتاه شدن دست افاغنه و افزایش تعداد خریداران می شود که این مزایا موجب شده است تا باغداران پسته خواهان معامله هر چه سریعتر این محصول در بورس کالای ایران باشند.

باغداران خواهان آغاز معامله پسته در بورس کالا هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، مظفر محمدی به مزایای عرضه پسته در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت:عرضه پسته در بورس کالای ایران مزیت های بسیار زیادی برای کشاورز، خریدار و فروشنده دارد بنابراین کشاورزان و باغداران پسته از این کار استقبال کرده و و خواهان عرضه این محصول در بورس کالای ایران هستند که امیدواریم این اتفاق زودتر رخ دهد.

    وی افزود: مهم ترین مزیت عرضه پسته در بورس کالای ایران سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار پسته و جلوگیری از نوسان قیمتی است زیرا با کشف قیمت شفاف و عادلانه در بورس کالا، کشاورز متضرر نشده و می تواند محصول خود را به راحتی به فروش برساند.

    محمدی اظهار کرد:ضمن اینکه بورس کالای ایران مرجع بسیار مطمئنی برای خریداران است زیرا با استانداردهایی که برای پذیرش محصول و انبارها دارد، خریداران می توانند با اطمینان بیشتری نسبت به خرید محصول اقدام کنند که این امر باعث افزایش تعداد خریداران می شود. علاوه بر این با معامله پسته از طریق گواهی سپرده کالایی این محصول بدون جابه جایی فیزیکی، چندین بار معامله شده و این امر موجب کشف قیمت روزانه پسته آن در مکانیسمی شفاف و رسمی می شود.

    وی با بیان اینکه با عرضه پسته در بورس کالای ایران، فروشنده نسبت به تضامینی که در بانک گذاشته است متعهد می شود، تصریح کرد: هر ساله نمایندگان مجلس تلاش می کنند تا اعتبار لازم را از سیستم بانکی برای باغداران دریافت کنند ولی اتفاق خاصی در این حوزه برای کشاورز رخ نمی دهد این در حالی است که عرضه و معامله این محصول در بورس کالای ایران با هدف کمک به کشاورز صورت می گیرد و منافع زیادی را نصیب کشاورزان می کند.

    محمدی مزیت مهم دیگر عرضه پسته در بورس کالای ایران را کوتاه شدن دست افاغنه از این بازار دانست و گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از افاغنه وارد بازار شده و محصول پسته را مستقیم از باغداران خریداری کرده و به کشورهای اطراف نظیر عراق و هند صادر می کنند، بنابراین معامله این محصول از طریق بورس کالای ایران باعث می شود تا آنها نتوانند وارد این بازار شوند و از این بازار حذف می شوند.

    وی با اشاره به اینکه با عرضه پسته در بورس کالا کشاورز سریع تر به پول خود می رسد، تصریح کرد: از دیگر مزایای مهم عرضه پسته در بورس کالای ایران شفافیت معاملاتی خریدار و فروشنده است ضمن اینکه خریدار و فروشنده نمی توانند از پرداخت مالیات فرار کنند.

    این تولیدکننده پسته در پایان خاطرنشان کرد: عرضه پسته در بورس کالای ایران باعث ساماندهی بازار داخلی و تاثیرگذاری در قیمت های صادراتی و تجارت جهانی این محصول می شود علاوه بر اینکه اگر این محصول از طریق بورس کالا به خریداران خارجی ارائه شود آنها با اعتبار بیشتری خرید می کنند.

    برچسب ها