عصر خودرو

از امروز؛

کارخانجات چینی ایران به بازار پایه فرابورس رفت

عصر بازار- شرکت چینی ایران از امروز به عنوان دویست و هشتاد و سومین نماد معاملاتی، در فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس ایران درج شد.

کارخانجات چینی ایران به بازار پایه فرابورس رفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ،به استناد تبصره ماده 36 احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و موافقت کمیته درج فرابورس، شرکت چینی ایران از امروز به عنوان دویست و هشتاد و سومین نماد معاملاتی، در فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس ایران درج شد.

    این شرکت با نماد معاملاتی "کچینی" در گروه کاشی و سرامیک، زیرگروه تولید گل و سرامیک ساختمانی روی تابلوی بازارپایه فرابورس رفته است.

    بر پایه این گزارش؛ شرکت چینی ایران از فروردین 70 با قیمت 771 تومانی هر سهم وارد بورس شد و حالا پس از 26 سال از جمع بورس نشین‌ها اخراج شده است.

    همچنین شرکت چینی ایران با سرمایه 16.7 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس درج شده بود و به عنوان صنعت مادر در تامین بخش عمده مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات چینی مظروف، چینی بهداشتی، کاشی و سرامیک شناخته شده اما طبق مصوبه هیات پذیرش اوراق بهادار، نماد این شرکت از 10 آبان سال گذشته به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات بسته مانده است و به همین دلیل به بازار پایه فرابورس منتقل شده است.

    گفتنی است بنیاد مستضعفان با 50 درصد و سرمایه گذاری ملی ایران با 7.5 درصد، در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.

    برچسب ها