عصر خودرو

تکمیل یک درصدی سرمایه سبد سهام عدالت

عصر بازار- گروه بندی‌ها و اولویت واریز سود سهام عدالت هنوز مشخص نیست و واریز سود منوط به مصوبه شورای اصل ۴۴ است.

تکمیل یک درصدی سرمایه سبد سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، با توجه به اینکه قرار بود سود سهام عدالت در پایان شهریور ماه به حساب مشمولین واریز شود که این امر به علت نرسیدن مصوبه شواری اصل 44 به هفته اول مهر ماه موکول شد ولی همچنان اجرایی شدن مرحله اول واریز شود معطل این مصوبه است.

    با توجه به بسته شدن سامانه سهام عدالت از ابتدای مهر ماه این سامانه مجددا برای تکمیل سرمایه مشمولین سهام عدالت بازگشایی شد و هنوز گروه بندی‌ها و اولویت واریز سود سهام عدالت مشخص نیست و تنها یک درصد مشمولان، حساب خود تا سقف یک میلیون تومان را تکمیل کردند.

    پیش از این اعلام شده بود که تا پایان شهریور ماه اولین مرحله سود سهام عدالت واریز می‌شود، هرچند تقسیم سودها نیز انجام شده اما هنوز وضعیت گروه‌بندی و اولویت‌ها مشخص نشده و سازمان خصوصی‌سازی در انتظار مصوبه جلسه شورای عالی‌اصل چهل و چهار برای واریز سود است.

    اعلام شماره شبا محدودیت زمانی ندارد و همه می‌توانند پس از 10 مهر ماه مجددا شماره شبای خود اعلام کنند، تاکنون 37.5 میلیون نفر صورتحساب خود را مشاهده کرده‌اند و 32.5 میلیون نفر نیز برای اعلام شماره شبای خود به سامانه سازمان مراجعه کرده‌اند.

    مشمولین سهام عدالت پس از شهریور ماه مشمولین می‌توانند باقیمانده اقساط خود را افزایش دهند.

    براین اساس 98 درصد شماره شباها بدون اشکال بوده و 2 درصد دیگر یا فعال نبوده‌اند و یا متعلق به فرد دیگری بوده است.

    تا اول مهر ماه به سامانه سهام عدالت جهت تکمیل موجودی سهام، 7 میلیارد تومان واریز شده که تنها یک درصد از 700 میلیارد تومانی بود که باید اضافه می‌شد، البته این عدم استقبال از سوی مشمولین به دلیل اختیاری بودن این موضوع بوده است.

    برچسب ها