عصر خودرو

کاهش قیمت نفت پس از ثبت افزایش ۲۰ درصدی در سه ماهه سوم

عصر بازار- در حالی که قیمت نفت با پایان سه ماهه سوم، افزایش بیشتری در این مدت را ثبت کرده بود امروز اندکی کاهش یافت و بشکه‌ای ۵۶.۴۱ دلار فروخته شد.

کاهش قیمت نفت پس از ثبت افزایش ۲۰ درصدی در سه ماهه سوم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، قیمت نفت پس از اینکه افزایش 20 درصدی در سه ماهه سوم را ثبت کرد، امروز به دنبال افزایش اندک تولید اوپک در ماه سپتامبر، کاهش یافت.

    نفت خام آمریکا با 26 سنت کاهش 51.41 دلار فروخته شد. این نوع نفت در روز جمعه، بیشترین افزایش سه ماهه‌ای از سه ماهه دوم 2016 و همچنین طولانی‌ترین افزایش‌های هفتگی متوالی از ماه ژانویه را ثبت کرده بود.

    نفت برنت نیز با 38 سنت کاهش 56.41 دلار معامله شد. برنت برای تحویل در ماه نوامبر، روز جمعه را با قیمت 57.54 دلار در هر بشکه به پایان برد و افزایش حدود 20 درصدی را برای سه ماهه سوم ثبت کرد که بیشترین افزایش در  چهار، سه‌ماهه گذشته به شمار می‌رود. همچنین این افزایش بیشترین افزایش سه‌ماهه سوم، از سال 2004 نیز محسوب می‌شود.

    اوایل هفته گذشته، قیمت نفت برنت به بالاترین رقم در 2 سال گذشته رسید و پنجمین هفته افزایشی متوالی خود را ثبت کرد که طولانی‌ترین افزایش هفتگی از ژوئن 2016 به شمار می‌رود.

    این افزایش قیمت‌ها ناشی از پیش‌بینی بهبود تقاضا از سوی پالایشگاه های آمریکا بود که فعالیت خود را پس از تندباد هاروی از سر گرفتند اما ازسرگیری سریع تولید نفت شیل مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

    بانک بارکلیز در یادداشتی اعلام کرد: «تولید آمریکا در ماه آگوست و سپتامبر به علت تعطیلی‌های مربوط به تندبادها ملایم خواهد بود اما در سه ماهه چهارم دوباره بهبود می‌یابد.»

    بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد که تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی 50 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

    بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکا نیز برای نخستین بار در 7 هفته گذشته بر تعداد دکل‌های فعال نفتی افزودند. روند فعالیت‌های حفاری پس از 14 ماه بهبود در ماه آگوست متوقف شده بود و اکنون پس از 7 هفته 6 دکل در هفته منتهی به 29 سپتامبر بر تعداد دکل‌های فعال نفتی افزوده شده و مجموع تعداد دکل‌ها به 750 دکل رسیده است.

    برچسب ها