عصر خودرو

نخستین اوراق ماسالا در لندن منتشر می شود:

پای ماسالای سبز هندی به بورس لندن باز شد

عصر بازار- آژانس انرژی و توسعه IREDA در هند که یک شرکت سرمایه گذار دولتی است، نخستین اوراق قرضه ماسالای سبز را در بورس لندن منتشر کرد.

پای ماسالای سبز هندی به بورس لندن باز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، اوراق ماسالا، به آن دسته از اوراقی گفته می شود که خارج از هند منتشر شده و بر مبنای روپیه هند محاسبه می شود و به این دلیل اوراق سبز نامیده می شود که برای بهبود فضای سبز کره زمین منتشر می شوند و اغلب معاف از مالیات هستند .نام ماسالا نیز از نام ادویه هندی معروف گرفته شده است که تا حدودی نشان از فرهنگ هند دارد.

    این در حالی است که، این آژانس  قصد دارد با انتشار این اوراق، مبلغی به اندازه 300 میلیون دلار تأمین مالی کند.

    این اوراق با سررسید پنج ساله بوده و در بورس سنگاپور و لندن به صورت همزمان منتشر می شوند و دارای کوپن تخفیف 7.1 درصدی برای خریداران است. این اوراق، در واقع نخستین اوراق سبز ماسالاست که در بورس لندن منتشر می شود .

    این اوراق سبز برای حمایت از پروژه های انرژی تجدیدپذیر در هند تأمین می شود که توسط موسسه CBI به تأیید رسیده است .

    موسسه اوراق قرضه آب و هوا (CBI) نهادی است که به شرکت هایی که اوراق قرضه سبز منتشر می کنند مجوز انتشار می دهد. CBI یک موسسه بین المللی و غیرانتفاعی است که درستی و صحت اوراق سبز را برای سرمایه گذاری فراهم می کند.

    بر اساس این گزارش، این چهارمین بار است که یک شرکت هندی، برای انتشار اوراق سبز در بورس لندن تلاش می کند.

    اکسیس بانک و گروه NTPC با انتشار اوراق سبز در ماه ژوئن سال گذشته توانسته در حدود 500 و 300 میلیون دلار تأمین مالی کنند.

    آناند کومار دبیر وزارت انرژی های تجدید پذیر در هند در این خصوص اظهار داشت: این اوراق ماسالای سبز شرکت IREDA نشان از تعهد دولت هند نسبت به انرژی های تجدید پذیر و محیط زیست است .

    برچسب ها