عصر خودرو

شاخص کل بورس به میانه کانال ۸۵ هزار واحدی سقوط کرد

عصر بازار- امروز دوشنبه ۱۰ مهرماه ۹۶، شاخص کل بورس با ۳۰۴ واحد افت در ارتفاع ۸۵ هزار و ۵۱۴ واحد ایستاد.

شاخص کل بورس به میانه کانال ۸۵ هزار واحدی سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در این روز تمامی شاخص های منتخب بورس قرمز پوش شدند، طی داد و ستدهای امروز تعداد 803 میلیون و 903 هزار ورقه سهم و حق تقدم به ارزش 341 میلیارد تومان در بیش از 121 هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد.
    امروز شتران با 44.8 واحد، خساپا 44.2 واحد، خودرو 41.7 واحد، فولاد 35.7 واحد، شبندر با 32 واحد و کگل با 30.8 واحد بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص بورس داشتند در حالیکه همراه با 57.9 واحد تاثیر مثبت مانع افت بیشتر شاخص شد.
    نمادهای پر بیننده امروز شامل های وب با رشد 3.94 درصدی، چدن با افت 3.48 درصدی، خودرو با افت 4 درصدی، خساپا با افت 3.73 درصدی، شتران با افت 3.28 درصدی، فایرا با افت 1.42 درصدی و وبلمت در حاشیه صفر مثبت بود.
    صدرنشینی بازار امروز با بیشترین رشد قیمتی به نمادهای شپارس، ثشاهد، خمحور، وخارزم، های وب، قثابت و پردیس تعلق گرفت، در مقابل نمادهای خموتور، غاذر، خکمک، خزر، کاذر، وبیمه و کهرام با بیشترین افت قیمتی در انتهای جدول معاملات نشستند.
    طی معاملات روز جاری حق تقدم وبشهر متوقف شد و دو نماد رمپنا و پدرخش به گردونه معاملات بازگشتند، در پایان معاملات نیز های وب با 234 میلیون حجم و ارزش معاملاتی بیش از 107 میلیارد تومان، بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار را در اختیار داشت.
    لازم به ذکر است، بازار همچنان در انتظار ورود نقدینگی جدید است تا تکلیف خود را برای ادامه رشد بداند و تا قبل از ورود نقدینگی جدید، بازار بورس تهران همین شرایط متعادل و نوسانی خود را ادامه خواهد داد.
    از طرفی تحرکات جدید سیاسی در منطقه و جهان نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر بورس اثر گذار است، جدایی کردستان عراق، جدایی منطقه کاتالونیا در اسپانیا و همچنین وضعیت برجام با خروج آمریکا از این معاهده بین المللی، از جمله ابهاماتی است که باید تحولات آن را زیر نظر گرفت و هرگونه تغییر از وضعیت فعلی در این مباحث ذکر شده، می‌تواند تاثیر بسزایی در برخی مولفه های اقتصادی داشته باشد.

    برچسب ها