عصر خودرو

در گفت‌وگو با دبیر انجمن خودروسازان مطرح شد؛

تخته گاز خودرویی ها در جاده تولیدات رقابتی

عصر بازار- دبیر انجمن خودروسازان، حرکت صنعت خودرو را رو به جلو توصیف کرد و گفت: به تدریج خودروهای جدید به بازار می آیند و تولید خودروهای قدیمی که مردم از آن ناراضی هستند، متوقف می شود.

تخته گاز خودرویی ها در جاده تولیدات رقابتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، احمد نعمت بخش گفت: صنعت خودروسازی یکی از نخستین صنایعی است که توانسته از توافق هسته‌ای منتفع شود؛ به طوری که پس از برجام قراردادهای خوبی با طرف های خارجی بسته شد و این موضوع، افزایش سطح کیفی خدمات و رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت.

    وی با بیان اینکه نارضایتی مردم از خودروسازان، بیشتر به دلیل خودروهای قدیمی است، اظهار داشت: قبول داریم که هر چه روی کیفیت خودروهای قدیمی کار کنیم باز هم ممکن است خودروی خوبی برای مصرف کننده نشود، بنابراین باید نسل آن خودرو تغییر کند و طبیعتا با رفع تحریم ها توسعه محصول و نهایتا رضایت مشتری سرعت می گیرد .

    نعمت بخش با تحلیل وضعیت حال و آینده صنعت خودرو، به قراردادهای ایران خودرو دیزل با بنز، سایپا با سیتروئن و همچنین ایران خودرو با پژو اشاره کرد و افزود: صنعت خودرو به سرعت به سمت تولیدات به روز و رقابتی - هم به لحاظ قیمت و هم کیفیت- در حرکت است لذا حرکت کلی این صنعت را مثبت ارزیابی و آینده بهتری را برای آن پیش بینی می کنیم.

    دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: خوشبختانه قراردادهای جدید با خودروسازان خارجی به گونه ای است که باید حتما از صنعت قطعه سازی ما استفاده شود و این خودروسازان با 40 درصد ساخت داخلی پیش بروند. همچنین صادرات 30 درصد محصولات را در این قراردادها پیش بینی کرده ایم .

    نعمت بخش افزود: از طرفی افزایش بیش از 20 درصدی  تولید، نسبت به سال گذشته، نشان می دهد که مردم از خودروهای جدید استقبال کرده اند. البته شرکت ها هم سعی کرده اند که فروش ها را متناسب با شرایط مردم متنوع کنند.

    دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به این سوال که آینده صنعت خودرو بیشتر به چه عواملی گره خورده است و چالش های احتمالی این صنعت چه خواهد بود، گفت: نقدینگی مهمترین مشکل خودروسازان است و بسیاری از بانک ها علی رغم اینکه افزایش سرمایه داده اند هنوز به اندازه کافی تسهیلات در اختیار خودروسازان نمی گذارند.

    نعمت بخش توضیح داد: در تمام دنیا بانک ها به کمک صنایع بزرگ می آیند؛ به نحوی که سرمایه گذار 15 تا 20 درصد آورده دارد و مابقی را از نظام بانکی و از طریق دریافت تسهیلات ارزان قیمت تامین می کند .

    وی گفت: ما در سال، فروشی بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان داشته و انتظار داریم که بانک ها بخش عمده این رقم را به صنعت خودرو تسهیلات دهند ؛ در حالی که تسهیلات دریافتی حتی  به 50 درصد این رقم هم نمی رسد.

    وی همچنین به استانداردهای دشوار برای صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: شورای عالی استاندارد، استانداردهای سخت گیرانه تری را برای ما در نظر گرفته که برنامه‌ریزی برای اجرای این استانداردها در خودروهای مختلف زمانبر است.

    دبیر انجمن خودروسازان در عین حال افزود: با وجود این، شرایط برای اجرای این استانداردها در برخی خودروهای تولید مشترک یا محصولات جدید خودروسازان داخلی فراهم شده است.

    برچسب ها