عصر خودرو

تولید نفت روسیه ثابت ماند

عصر بازار- آمار وزارت انرژی روسیه نشان داد تولید نفت این کشور در سپتامبر به ۱۰.۱ میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به ماه پیش از آن تغییری نداشت و در رکورد پایینی در سال میلادی جاری ماند.

تولید نفت روسیه ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، تولید نفت روسیه به تن در سپتامبر به 44.639 میلیون تن در مقایسه با 46.144 میلیون تن در اوت رسید.

    نرخ تولید روزانه در سپتامبر و اوت، پایین‌ترین سطح تولید از زمانی است که تولید نفت روسیه در اوت سال 2016 به 10.71 میلیون بشکه در روز کاهش یافت و 3 درصد کاهش نسبت به سطح تولید اکتبر سال 2016 که مبنای توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک است را نشان می‌دهد.

    اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان توافق کرده‌اند برای کاهش اشباع عرضه جهانی که قیمت‌ها را پایین برده است، تولیدشان را مجموعا 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این توافق که از ژانویه به اجرا درآمده است، تا پایان سه ماهه اول سال میلادی آینده ادامه خواهد یافت.

    طبق آمار وزارت انرژی روسیه، تولید در پروژه‌های نفتی که از سوی شرکت‌های خارجی تحت توافق تولید مشترک اداره می‌شوند، در سپتامبر 39 درصد نسبت به اوت کاهش یافت.

    الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرده است که پروژه ساخالین 1 ماه گذشته تحت فعالیت تعمیراتی بود.

    همه غول‌های روسی تولیدشان را در سپتامبر نسبت به اوت افزایش دادند. تولید روس‌نفت 1.2 درصد رشد کرد و به 3.82 میلیون بشکه در روز رسید در حالیکه تولید لوک‌اویل 0.7 درصد رشد کرد و در 1.64 میلیون بشکه در روز ایستاد.

    صادرات خط لوله نفت روسیه در سپتامبر به 4.30 میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با 4.34 میلیون بشکه در روز در اوت، کاهش داشت.

    بر اساس گزارش رویترز، تولید گاز طبیعی روسیه در ماه میلادی گذشته 53.69 میلیارد متر مکعب در مقایسه با 54.2 میلیارد متر مکعب در اوت بود.

    برچسب ها